Gå til innhold
  • Bli medlem

Haspelsnelle


Gjest Turlyst

Anbefalte innlegg

Gjest Turlyst

Har Shimano Sahara 1000 FI, men lurte også på Nasci 1000 FB eller Ultegra 1000 FB. Det er å begynne i feil ende, men den kan ev byttes inn. De var tomme for Nasci 1000, og de mente Sahara var mer enn god nok, i tillegg satt ned fra 999,- til 799,-

Hva mener dere?

https://www.skittfiske.no/shimano/183352/shimano-nasci-1000-fb

https://www.skittfiske.no/shimano/184809/shimano-ultegra-1000-fb

https://www.skittfiske.no/shimano/184810/shimano-sahara-1000-fi

Den blir brukt til noen turer i året, og trolig minst to ukesturer, samt ett par småturer. Hvor bra snelle trenger jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta en kikk på Daiwa Ninja 1500 også :)
Brodern bruker den til abbor men snella fiksa greit en gjedde på 6kg+ som heiv seg på.
Jeg har hatt Shimano i mange år men har begynt å kikke mer på Daiwa nå som det er ny importør
her i Norge og prisene er satt ned betydelig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
9 minutter siden, tubbs skrev:

Ta en kikk på Daiwa Ninja 1500 også :)
Brodern bruker den til abbor men snella fiksa greit en gjedde på 6kg+ som heiv seg på.
Jeg har hatt Shimano i mange år men har begynt å kikke mer på Daiwa nå som det er ny importør
her i Norge og prisene er satt ned betydelig :)

Jeg har et langt forhold til Shimano, både på fiske og sykkelfronten, som det er vanskelig å avvenne😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange er frelst på Shimano inne her men ta en kikk på Daiwa ja. Black Gold , Fuego og Legalis eller Ninja er nok sneller på høyde med de du har sett på. 

Her står en Ballistic på ønskelisten 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
30 minutter siden, tubbs skrev:

Ta en kikk på Daiwa Ninja 1500 også :)
Brodern bruker den til abbor men snella fiksa greit en gjedde på 6kg+ som heiv seg på.
Jeg har hatt Shimano i mange år men har begynt å kikke mer på Daiwa nå som det er ny importør
her i Norge og prisene er satt ned betydelig :)

To spoler også 😊 https://www.skittfiske.no/daiwa/183471/daiwa-ninja-1500a-mye-snelle-for-pengene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Ja trenger ikke største modell mye bra sneller nå for en grei penge som er mer enn bra nok fisk får man uansett 😊 .Vanskelige er velge så mye utstyr velge i lett bli fristet utvide fiskeveska 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Jeg fikk opplyst av Skitt Fiske at Sahara modellen har vanntett brems, men det stemmer ikke med Shimano sin hjemmeside http://fish.shimano-eu.com/content/fish/eu/eu/en/homepage/Product-detail.P-SAHARA_FI.html 

Er lettere irritert og det blir retur i morgen, med noen utvalgte ord. Er noe dritt at man må lese seg opp på alt før kjøp, at man ikke kan stole på de ansatte i en spesialbutikk. Skal be om avslag for ekstra tur ned.

Edit: E-post er sendt, så får jeg seg hva jeg gjør. Forventer service, for å si det slik....

Endret av Turlyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
6 minutter siden, a_aa skrev:

Var veldig nær å komme med nye ørkenspøker, men skal greie å knipe igjen ;) 

I morgen er jeg ikke lenger eier av ørkensnella, så da kan du komme med så mange du vil.....he-he..... 

Tenkte mer sandtett enn vanntett😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Da jeg igjen er snelleløs er jeg åpen får tips om gode sneller, med vanntett brems og ellers god spek. 

Shimano Nasci FB 1000, Shimano Ultegra FB 1000, Daiwa Ninja 1500 og den mer kostbare til @KimH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
Akkurat nå, Bsv skrev:

Har fristen for angrerett gått ut? Når skittfiske feilopplyser bør du nesten kunne kreve full refusjon uavhengig av angrefrist. 

Tror jeg hadde gått for en nasci.

Er innenfor fristen. Har mest lyst på Nasci ja, men den er utsolgt nå. Jeg ringer dem i morgen, hører med dem om når Nasci kommer inn, ev en Ultegra 1000 FB. Raskest med en kort biltur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Ser videre at de også har feilopplyst meg angående utveksling, som er viktig for meg. Nasci har 5,6:1, mens 5,0:1 for Sahara😟

Jeg kjøper ikke noe mer uten å ha dobbeltsjekket info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Da har Skitt Fiske ordnet opp på beste måte. Det er det som kjennetegner er proff butikk, evnen og viljen til å ordne opp i reklamasjoner.

Tommel opp 👍

Endret av Turlyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
15 timer siden, Jan@ skrev:

Ser videre at de også har feilopplyst meg angående utveksling, som er viktig for meg. Nasci har 5,6:1, mens 5,0:1 for Sahara😟

Jeg kjøper ikke noe mer uten å ha dobbeltsjekket info.

Skittfiske har god kundeservice synes jeg 👍

Med høyer utveksling, vil det si at sluken sveives inn på færre omdreininger, men omdreiningene blir tyngre, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
3 timer siden, Mareng skrev:

Skittfiske har god kundeservice synes jeg 👍

Med høyer utveksling, vil det si at sluken sveives inn på færre omdreininger, men omdreiningene blir tyngre, ikke sant?

Enig - problemfritt å reklamere. Er meget godt fornøyd nå. De hadde en god forklaring på hvorfor det lå feile data på nettsiden.

Ja, sluken sveives inn på færre omdreininger. Tror ikke det blir tyngre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
1 time siden, Jan@ skrev:

 

Ja, sluken sveives inn på færre omdreininger. Tror ikke det blir tyngre. 

Ok, da er jeg med.

Om dimensjonene på snellen ellers er lik, og sveiven er like stor/lang, så må det bli tyngre å sveive hvis den går fortere per omdreining. Ellers må snellen ha batteri 😉

Det blir som på havsneller, med flere gir. Kjappere og tyngre, eller tregere og lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.