Gå til innhold
  • Bli medlem

Få inn skispor på et kart


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om en metode for å få inn skiløyper på norgeskart.no? Finnes det noen som har laget noe basert på dette? Er så mange ganger jeg kunne tenkt meg å se skiløyper tegnet inn i digitalkartet jeg bruker på telefonen/GPS’en. Skisporet.no har jo alle skiløypene tegnet inn i et digitalt kart men selve kartunderlaget der er for dårlig til navigering. 

Hadde vært gull om man kunne fått ut skispor dataene fra skisporet og fått lagt det som et overlay på et bra 1:25000 norgeskart :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
20 minutter siden, Tor-Erik-L-77 skrev:

Er det noen som vet om en metode for å få inn skiløyper på norgeskart.no? Finnes det noen som har laget noe basert på dette? Er så mange ganger jeg kunne tenkt meg å se skiløyper tegnet inn i digitalkartet jeg bruker på telefonen/GPS’en. Skisporet.no har jo alle skiløypene tegnet inn i et digitalt kart men selve kartunderlaget der er for dårlig til navigering. 

Hadde vært gull om man kunne fått ut skispor dataene fra skisporet og fått lagt det som et overlay på et bra 1:25000 norgeskart :) 

Har du da allerede satt bakgrunnskartet på skisporet.no til "norge, detaljert" ? Er det ikke kartverkets kart de bruker da? 

image.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Tor-Erik-L-77 skrev:

Ha ha, den funksjonen var jeg jaggu ikke klar over! Da lærte jeg noe nytt :) 

Men problemet er da at skisporet.no ikke har en app eller støtter offline nedlasting slik at jeg får brukt det på tur... 

Bruker du feil telefon da? :D 
image.png

edit: måtte sjekke, den finnes for iphone også ...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha .. nei, må ikke drive å dra deg utafor steder med mobildekning :D Ser problemet, men så lenge de ikke er villige til å dele ei datafil med informasjon om rutene er det kanskje ikke så mye å få gjort. Eller, det kan jo hende men ikke som jeg kommer på i farta. 

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.