Gå til innhold
  • Bli medlem

Alpacka Scout/packraft på budsjett


RDJ

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på packraft, men da det er mye som skal betales for tiden så forsøker jeg å holde kostnadene nede...

Får ny valp i sommer, og da dukker det opp et problem med trening av den voksne hunden. For å begrense antallet turer uten at valpen får være med, slo det meg at en packraft kunne vært genialt. Da kunne valpen vært med i båten mens den voksne svømmer etter. Neste år blir den så brukt til å ha med på sykkelturer, hvor jeg kan sykle til et vann med hundene for så å padle en tur før vi vender hjemover. 

Men jeg skulle gjerne hatt denne båten NÅ, og når man forsøker å være fornuftig så er prishoppet mellom Scout og de dyrere modellene ganske stort... Ser at Scouten har en innvendig lengde på 104. Selv er jeg rett over 1,70, så i utgangspunktet har jeg kanskje godt plass i denne, men er det realistisk å kunne ha med seg en valp på 10-12 kg i den (om man nå holder det enkelt og antar at valpen oppfører seg greit på vannet)?

Alternativt har jeg sett på NRS packraft fra West System, som er 142cm i innvendig lengde. Enda billigere, endel tyngre. Men jeg finner lite info om kvaliteten på disse. Som sagt er jeg jo på budsjett, og vet at jeg ikke får en top-of-the-line sak uansett, men er det godt nok til normal bruk? Den vil jo bli mye brukt i årene fremover, men kun på stille vann hvor hundene også kan svømme.

Hva ville dere tenkt, både på kort sikt med valp i båten og på lengre sikt mtp holdbarhet ved normal bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror fort du må opp i 140 eller 150 i indre lengde om du vil ha en valp i båten. Med en sekk foran så får jeg plass i en packraft med 150 indre lengde. Kipara.no har rimelige packrafter men har ikke testet disse.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en båt som er 120 cm lang innvendig (220 cm utvendig) mål. Med sekk knytt fast i front blir det akkurat plass til benene min hvis jeg strekker beina mine helt, jeg er omtrent 175 cm lang. Støtter forslaget ovenfor, 140-150 cm innvendig hvis en ønsker hund i båten i tillegg.

Endret av Knutmae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar alle 3! Jeg har nok litt dårlig tålmodighet akkurat på dette, så jeg valgte å kjøpe ny. Gikk for en billigere, større variant slik dere foreslo. Da er jeg sikker på å kunne få med valpen i sommer. Satser på at dette blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.