Gå til innhold
  • Bli medlem

To brede liggeunderlag (Exped UL LW) - får jeg plass i teltet?


øyvindl

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har, som mange andre, gått til innkjøp av Exped sine LW-liggeunderlag (LW står for long wide). Jeg ser at Fjellsport oppgir disse til å være 65 cm brede. Det betyr at den totale bredden blir hele 130cm, om de ligger helt tett i tett. 

Dere som har slike underlag, hva er deres erfaring med valg av telt? To sånne liggeunderlag ved siden av hverandre vil ta for mye plass for mange av Helsport sine 2-mannstelt, om jeg skal stole på de oppgitte målene. 

Velger dere 3-mannstelt når dere er to personer på tur? Finnes det 2-mannstelt som er brede og lange nok for to slike underlag?

Er i hovedsak snakk om bruk på Hardangervidden, så vekt på teltet er viktig, sammen med vindstabilitet og pålitelighet. 

Noen tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pleier å gå for +1P på teltet ift antall personer som skal bo i teltet, evt mumieform på liggeunderlaget for å få plass til oppgitt antall personer på teltet.

Et som passer 2 stk Exped LW liggeunderlag i Expeds eget Orion II, har testet dette selv: 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Mareng
På 2.6.2018 den 17.04, øyvindl skrev:

Takk for svar!

Ble et Helsport Reinsfjell Superlight 3 i Outleten til Helsport på meg. 

Så får jeg heller vurdere et mindre og lettere telt til soloturer. 

2,5 kilo for boligen er helt innafor som solotelt etter mitt skjønn 👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.