Gå til innhold
  • Bli medlem

Jonsknuten


DenGladeVandrer

Anbefalte innlegg

Nytt checkpoint på sommerens bucketlist...

Er det greit å vandre til topps der nå.. er det såpass "lavt" at smelta snø er tørka opp? 

Sikkert dumt spørsmål, men jeg vandrer for det meste i høyder fra 700 og nedover... tenker en tur dit i morgen. Tog til Kongsberg.. gå opp, å gå ned. Har hele dagen på meg, og tåler lange turer med mye motbakker. 

Har papirkart/gps/kompass... så noe utenfor-sti-vandring tenker jeg. 

Laga en meget grov kladd for en rute... sånn på sparket.. med mix av vei/merka og umerka/sti og offpiste.. og sånn at jeg skipper å gå så mye samme vei begge veier .. ca 2 mil.. helt overkommelig for meg. Viktigste er om det er bløtt og kjipt eller brukbart. 

Clipboard01.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Turlyst
9 minutter siden, Gittiamo skrev:

Finnes det enklere ruter opp dit? Må opp der en vakker dag selv. 

Bil opp til Knutehytta - kort gåtur😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk den blåmerkede stien der i helgen, da var det joggesko føre.

Gittamo, det går bilvei til Knutehytta rett under toppen for en liten timestur, alternativt sti fra Meheia om en ønsker noe færre høydemeter. Møtte også en som tok buss (timesekspressen) fra Kongsberg til Meheia og gikk tilbake via Jonsknuten

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gausnet skrev:

Jeg gikk den blåmerkede stien der i helgen, da var det joggesko føre.

Gittamo, det går bilvei til Knutehytta rett under toppen for en liten timestur, alternativt sti fra Meheia om en ønsker noe færre høydemeter. Møtte også en som tok buss (timesekspressen) fra Kongsberg til Meheia og gikk tilbake via Jonsknuten

Herlig. Takk for tips om buss. Da blir det en annen variant. 

Dette blir superdigg. 

Endret av Egrab
Opprinnelig tekst ble slettet da jeg skulle legge til en smiley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også fint litt vestafor Jonsknuten ved Rupefjell, men blir litt lengre å gå fra Kongsberg sentrum.. (med mindre du tar Meheia ruta)

Bare husk at området rundt Hengsvann er et mil skytefelt så man kan risikere mye smell og militær aktivitet i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.