Gå til innhold
  • Bli medlem

Packraft tur. Ned vestfossen elva.


ruskerev

Anbefalte innlegg

Nå har tiden kommet, endelig har jeg satt kursen mot Vestfossen. Dette er en tur jeg har hatt lyst til og ta i mange år, men med mangel på et flytende farkost har det ikke blidt noe av.

Etter anskafelse av Packraften har verden åpnet seg opp, jeg har den klar bak i bilen og det er bare og puste liv i den så er man klar for eventyr.

Jeg ankom Vestfossen i stålende solskinn og alt lå til rette for en fantastisk tur ned elva mot hokksund. Jeg parkerte ved idrettsplassen i vestfossen som ligger bak krafverket og blåste liv i kajaken og satte i vei. Dette er en liten elv, men i disse flom dager var det mye vann og man kunne ta få padletak og bare følge stømmen.

var en rolig og fin tur med mye fugleliv langs elvebredden, det var en som kom litt for nært.... med ei kamikase bombe fra oven, det spruta hvit guffe langs båtsiden og jeg prisa meg lykelig for at den ikke traff målet.

Turen endte ved gangbrua over til losmoen i hokksund, gikk i land på høyre hånd rulla sammen båt og utstyr å rusla bort til tog stasjonen.

tok toget tilbake til vestfossen og rusla tilbake til bilen. for de som ønsker lengre tur er det bare og fortsette helt til drammen om man ønsker da elva renner ut i drammenselva. turlengde ca 1,5 time.

 

PS. kan vær lurt og smøre seg med solkrem da det reiv godt i nakken og på armene, god og rød merka jeg seinere på dagen.

20180518_122218[1].jpg

20180518_115335[1].jpg

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.