Gå til innhold
  • Bli medlem

Stativ/støtte til liggende fotografering med telelinse


Karbonfilt

Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Jeg lurer på om dere har noe tips til et lite stativ jeg kan bruke når jeg ligger i fotoskjul/telt eller lignende og venter på dyr/fugl? Jeg har et d750 med tamron 150-600 som til sammen veier litt under 2.8kg. Jeg ser en del bruker sakkosekk-poser, tursekken eller tilsvarende, men det beste hadde vært et lite stativ tror jeg som jeg kunne brukt ellers på turen/reise også, og hvor jeg ikke trengte å holde på kamera for at det skal bli værende i posisjon. 

Det lekreste og beste hadde sikkert vært en gitzo mountaineer eller lignende uten midtstolpe, men det blir for dyrt for meg i denne omgang. Finnes det rimeligere alternativ uten midtstolpe? Jeg har søkt litt rundt men ikke funnet noe. 

Endret av Karbonfilt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner en del fuglefotografer som har montert kulehode i bunnen på en billig stekepanne. :) Ala dette: 

vvuefg6ykmqq0ccsikai.jpg

Forøvrig så er nok Sirui T-025 litt underdimensjonert med D750 og 150-600. Det fungerer nok, men stativet er veldig lite. Jeg har et slikt som er med i ryggsekken når jeg skal ha stativ med på fjellturer, men hvis jeg tenker å bruke noe større enn 24-70 så tar jeg også med et større stativ. :)

Endret av Freebird
  • Liker 1
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
5 timer siden, Karbonfilt skrev:

Tak for tips:) Den stekepanna var genial:)

Vet dere om man kan klippe hull til linse i disse kamoflasjenettene eller vil de rakne?

http://www.naturogfritid.no/170011/Kamuflasje+nett+1%2C5m

Jeg hadde samme type, men større. 1.5 x 1.5m er ikke særlig stort, men kanskje stort nok til ditt bruk? Tror det kan klippes i uten å rakne, men det er strikkliknende materiale så ikke sikkert du må klippe hull til objektivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med denne eller lignende?  https://www.multicom.no/manfrotto-pixi-evo-mini-tripod-black/cat-p/c/p8187810?gclid=EAIaIQobChMIqp7Zm6KW2wIVAWUZCh1KCQeDEAQYAiABEgLk5fD_BwE

Jeg ser den er ratet til 800 gram under min kombo, men man er vel ofte litt forsiktige i ratingen? Den kunne også være grei som letteste stativet i arsenalet ellers til lengre turer ol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.