Gå til innhold
  • Bli medlem

Turtips ikke så langt fra trøndelag


HobbyJobby

Anbefalte innlegg

Heisann friluftsfolk!

Jeg har en gutt på 1,5år som ikke har vært på telttur før og ei jente på 9 som er turvant. Vi tenkte å prøve å dra hele familien på telttur. Turen må være slik at vi kan ligge i telt en natt eller to(etter hvor bra det går med minsten) og det må være mulig og fiske. Heller mye fisk og små, enn stor fisk og lite av den:) Har tenkt litt på femundsmarka og kikket litt på turrapporter, men det er som regel litt lite info. Her inne må det jo værre masse erfaring med slikt tenker jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trøndelag er alt fra Femundsmarka i sør til Børgefjell i nord, så kanskje du bør presisere litt. Unødvendig å kjøre stygglangt for en slik tur, som kanskje først og fremst handler om å gi barna en fin opplevelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at alt fra 15min gange til 1,5 time burde gå greit. Hun på 9 går nesten like bra som oss, og minsten blir vel for det meste sittende i bæremeis. Jeg tenker at det ikke bør være lenger, i tilfellet vi må gå ned pga. han minste. Bortsett fra det er ikke lengde så viktig. Viktigere at vi kan få fisk, og at det er fin plass å sette opp telt. Ellers mottar jeg også med glede tips om å dra på tur med så små barn, da dette er nytt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg har vi:

a) mange flotte områder i Bymarka med masse fisk og fine plasser å bo

b) mellom de to tjernene ved tollstasjonen på Storlien

c) Hosetdammen ovenfor Hommelvik

d)lautjønna i malvikmarka

e) mange fine vann ved veien fra Tydal til Brekken 

f) fossvatna i Meråker

Vil du gå lengre eller andre områder i Trøndelag får du sende en PM. God tur👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Jofa19 skrev:

I tillegg har vi:

a) mange flotte områder i Bymarka med masse fisk og fine plasser å bo

b) mellom de to tjernene ved tollstasjonen på Storlien

c) Hosetdammen ovenfor Hommelvik

d)lautjønna i malvikmarka

e) mange fine vann ved veien fra Tydal til Brekken 

f) fossvatna i Meråker

Vil du gå lengre eller andre områder i Trøndelag får du sende en PM. God tur👍

Brungmarka må du ikke glemme

Jervskogen, Der er det jo en kjempespennende hule å besøke også. Kanskje litt langt å dra med minste mann. 

Våvatn området

Snillfjorden 

Fosenalpene

Osv osv osv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hessdalen er nevnt lenger opp. Der er det mange turmuligheter. Enkle turer der er å kjøre videre inn til Øyungen. Bomvei, og vei helt frem. (Men mye folk.) Eller Båttjønndalen. Bomvei, og vei helt frem. 

Malvikmarka er jo enkle turmål for å prøve seg litt frem. Kjøre opp til Abrahallen. Der er det rett ned til vannet. Du kan også trille vogn innover et stykke langs stien ved vannet og finne et par fine teltplasser.  Kjøre til Hønstad og parkere der, eller betale bom og kjøre innover. Der ligger det enkle teltplasser på rekke og rad.

Eller enda kortere, Estenstadmarka. Parkere på Bekken og gå opp til vannene etter veien, gjerne med vogn. (Kan være mye folk der.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.