Gå til innhold
  • Bli medlem

Toppeggen på Tjørnholstind


Bjørn S.

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Anonymous

Jeg har bare gått opp til Steinflytind fra øst. Dette var greit også på vinteren - siste toppblokka på 2 meter var vrien å komme opp på - vi hjalp hverandre opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje litt misforståelse om hva jeg er ute etter :lol: . Å gå opp til Tjørnholstind eller Steinflytind er ingen sak, men hva med eggen i mellom de to? Jeg mener å ha lest at det går an, men at det nødvendigvis er luftig. Det jeg lurer på er derfor om noen har gått eggen og som kan si noe om det. Steinflytind har en primærfaktor på 20m, er midttoppen en sekundærtopp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhengig av hva slags forhold du har til risiko bør det være mulig å gå ryggen vinterstid. Den er smal og utsatt (bratt ned på begge sider) så jeg ville hatt med stegjern og isøks for sikkerhets skyld. Jeg så den den vinterstid for noen år siden og hadde ikke nølt å gå bortover den idag.

Egger er ofte snillere vinterstid. Snøen fyller opp sprekkene og ujevnhetene og "utvider" den i bredden. Dessuten er det ikke så scary med snø som underlag å dette på som det er med stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.