Gå til innhold
  • Bli medlem

Luftig undertøy? Finnes det?


Epletre

Anbefalte innlegg

Så jeg kjenner nå om dagen i mai måned, at det blir raskt svett og klamt rundt undertøyet, og lurer på om det finnes noen slags sportsvariant, eller heh nettingversjon av undertøy til turbruk. :)

Noen som vet om noe slikt?

Kanskje ull-undertøy kan duge, men vil dét gå bra på sommerstid når det er varmt?

Endret av Epletre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tynn ull, for eksempel Devold Breeze, eller Aclima Lightwool, funker bra. Brynje lager i syntetisk netting. Det finnes haugevis med syntetisk, og Bambusbasert osv. fra forskjellige  produsenter av sports- og turklær. Personlig synes jeg mikrofiberboxerne til Pierre Robert(Pierre Robert Sport)  er mye for penga og funker rimelig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Björn
6 timer siden, Epletre skrev:

Så jeg kjenner nå om dagen i mai måned, at det blir raskt svett og klamt rundt undertøyet, og lurer på om det finnes noen slags sportsvariant, eller heh nettingversjon av undertøy til turbruk. :)

Kanske en kilt? Då kan du strunta i underkläder!

snickarkilt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, tshansen said:

Hva med å gå commando? Blir ikke mer luftig enn det.... har jeg hørt ☺️

Hehe, men er det noen som faktisk går slik på tur? :D

Jeg skjønner at det blir som å gå med bade-shorts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, tja, nei, jeg finner ikke truser i "light wool" serien til Aclima .

Ah, jeg fant noe her. http://www.aclima.no/products/herre/lightwool/lightwool-shorts

Jeg skal forsøke avbestille de med "warm wool" og kjøpe "light wool" i stedet (lik pris på begge typer varer). :|

Quote

"Bruksområde: Passer perfekt i sommerhalvåret til aktiviteter som løping, sykling og golf." (fra Aclima sin nettside)

 

Tja.. kanskje jeg kan forsøke meg på å gå på tur i kommando. Så kan jeg evt. le av evt. ubehag i ettertid. Blir vel god og svett uansett å traske 10+ km i sommervarmen. Ekstra undertøy tar jeg jo med på tur uansett skulle jeg endre mening om bruken av kommando-løsningen.

Endret av Epletre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg kjøpte jo her tidligere et produkt fra Brynje, med netting undertøy som går ned til føttene. Det er dekket til i skrittet og bak, men det er netting omkring og på sida av hoftene. Jeg lurte på dette tidligere, og tenkte å først finne en truseløsning, men jeg kan prøve denne løsningen tror jeg. Kan forsåvidt også prøve disse "warm wool" boxerne som jeg kjøpte også, bare for å ha prøvd dét.

Det påstås av Aclima at disse skal virke avkjølende i varm vær, men kommentaren er for ull generelt "Men visste du at ull også isolerer mot varme utenifra og derfor vil virke avkjølende på varme dager?".

Endret av Epletre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte at med "kommando" i denne tråden, så mente man å gå truseløs med bukse over. :) Så "bodypaint" utgår.

Man blir nok bura inn hvis man går rundt naken er jeg redd for.

Endret av Epletre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, REs skrev:

Tynne ullplagg pleier å være det mest behagelige i varmen, men hva med bodypaint? Du får ikke noe luftigere enn det.

 

 

Fra spøk til revolver. Jeg sverger til ull, hele året. Jeg bruker vanlige tynne ullplagg både sommer og vinter, litt tykkere om vinteren.. I sommerhalvåret så er det ofte nok med en tynn ulltrøye under skalljakken.  Jeg har forskjellige tynne billige ulltrøyer, både med lang og kort arm og et par boxershorts fra Devold som brukes ganske ofte. Vanlige T-skjorter av bomull blir ofte litt klamme når man svetter mye og så blir de iskalde når man tar en hvil eller en matbit. Jeg eier ikke syntetisk undertøy av typen super eller lignende så det kan jeg ikke uttale meg om. Jeg sykler en del og hvis tynne sykkeltrøyer av lycra blir for kaldt så bruker jeg ulltrøyer også her. 

MV5BMjQxNjMwNTU3OV5BMl5BanBnXkFtZTgwMjEyODEyNjE@._V1_UX477_CR0,0,477,268_AL_.jpg

Endret av REs
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med gnagsår der nede både framme og bak. Ull hjelper litt men hindrer inne blødende gnagsår de stedene man aller helst ikke vil ha dem! -Ikke særlig gøy! Det finnes en enkel kur mot klamhet og gnagsår pga svette. Og det er rett og slett å brette ut både her og der og drysse på masse babytalkum! Man føler seg selvsagt en smule idiot når man gjør det, men man kan svette en hel dag etterpå uten å få gnagsår! Så det er absolutt verdt å føle seg litt tulling! Man føler seg ikke så smart når man går så hjulbeint som om man nettopp skulle ha feila i å løpe fra en vårkåt moskus heller 😂

  • Liker 1
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinksalve hjelper jo til å lege skaden når den først har skjedd. Men mine erfaringer er iallefall at den er ypperlig når turen er over eller man har en hviledag underveis. Talkum hjelper også veldig når skaden har skjedd men det viktige er at den helt forebygger problemet 😃 Brukte alltid sink før men det kommer ikke i nærheten av effekten til talkum synes jeg. Og om man er på tur med flere og er slitne og humøret begynner å bli dårlig så kan jeg garantere at det blir mye latter og god stemning når en og en går inn i teltet, drar ned buksa og ligger på rygg i fosterstilling mens der pudres med talkum! Det er teambuilding! 😂😂

  • Liker 1
  • Hehe 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.