Gå til innhold
  • Bli medlem

Nordland - Torghatten, Børgefjell, Lomsdal-Visten m.m


ost

Anbefalte innlegg

Heisan.

Da jeg fikk barn drømte jeg om at jeg skulle få gitt de friluftslivsgleden. Dessverre har jeg møtt på visse hindringer og trenger derfor litt hjelp. Bakgrunnen er enkel, ett av mine barn er diagnostisert innenfor autismespekteret og sliter i tillegg med alt for store mengder angst. Når friluftslivet nå skal planlegges og alle barna skal med, må jeg legge inn en del premisser jeg aldri hadde sett for meg å bruke.

Jeg trenger altså hytte/seng, tilgang på strøm for lading av Ipad, lite eller ingen naboer (sosial frykt) og greie toalettfasiliteter for å nevne noe. Telt er utelukket, DNT-hytter med andre folk er utelukket, campingplasser med fellesfasiliteter er utelukket, do bak hver busk er utelukket, fellesskap med andre er utelukket, plutselige avstikkere basert på impuls er utelukket, tur i et området hvor det står ett råttent skilt med "privat" er utelukket osv osv. 

I sommer ønsker jeg og kona å ta en tur nordover fra Trøndelag og opp i retning Brønnøysund. Det jeg lurer på er om noen kjenner til hytter til leie, campingplasser med gode/renslige hytter, rorbuer, annet osv, som de ville anbefale for familie på fem som ønsker å dra på tur sammen, men som beskrevet har visse begrensninger. Personlig vil jeg gjerne få vist ungene alt fra Torghatten til Børgefjell, fått oppleve Lomsdal-Visten, Vega, Herøy, Glomfjord, osv, men vi må også basere oss på bil nordover, og det er begrenset hvor lenge jeg kan la ungene sitte i baksetet...

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.