Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell/skogstur midt i Mai.


Aadnef

Anbefalte innlegg

Vi er to par som har tenkt oss på vandretur på østlandet 17-mai helga, og trenger derfor tips om rute. Kravene vi har er:

-5 dagers tur med dagsettapper på under 20 km 

-Mulig å komme seg til og fra utgangspunkt og sluttpunkt med tog eller buss

-Under 5 timer unna oslo

-Forholdsvis snøfritt. Ski og truger er ikke aktuelt

-Gjerne på fjell, men grunnet snømengdene i år er nok lavfjell det som er mest aktuelt

Vi tar med telt, men er også aktuelt å sove på turisthytter. 

Takker for alle tips. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle foreslå siste (eller første, alt etter som man ser det) delen av Finnskogleden, spesifikt Øyermoen - Morokulien. Det krever vel litt planlegging å få det til med offentlig transport men tror det skal kunne gå (med diverse bytter). Alternativt Finnskogrunden. Fjell er det jo ikke, men mye og fin skog :). Jeg var sikker på at snøen kom til å ligge til midten av juni, men der tok jeg feil gitt. Snøfritt og fint i den delen av Finnskogen når jeg var der helga som var og isen på vannene er gått. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.