Gå til innhold
  • Bli medlem

Pakkliste, Excel, Numbers.


rayun

Anbefalte innlegg

Katastrofe. Jeg trenger hjelp til en pakkliste i excel eller numbers. 

Jeg bruker egentlig bare mac, men av en idiotisk grunn har jeg alle pakklistene mine på PC og nå har den tatt kvelden. Og nei, jeg har selvfølgelig ikke lagret dem i noen sky heller. 😡

Jeg skal så smått igang med å forberede pakking til sykkeltur og har liten lyst til å gå i gang med å lage ny liste. Tar lang nok tid å finne fram og veie alt utstyret på nytt.

Er det noen som kan forbarme seg over meg og gi meg en komplett pakkliste som fordeler vekt innenfor de forskjellige tema som -På kroppen, -i sekken, bo og sove, -mat, -etc. + summerer vekt til feks. 2 kategorier:  -På kroppen, - og totalen for det resterende.

Pakklista kan gjerne inneholde ditt eget utstyr da det gjør det enkelt for meg å huske på alt + at det er lett for meg og bare bytte ut data / vekt.

Bøyer meg og takker på forhånd 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for svar folkens. Jeg er helt enig med dere og synes listene på Lighterpack er fine.jeg ønsker ikke å være negativ, men jeg er (dessverre) nesten blitt allergisk mot å måtte registrere meg over alt. 

Derfor tenkte jeg på Numbers, eller Excel som kan konverteres til Numbers. Og med en helt ferdig liste slapp jeg jobben med å sette opp regnearket.

Jeg hadde som sikkert flere av dere flere spesifikke lister, alt etter aktivitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med pakkliste er artig.

Det jeg har gjort er å først føre opp alt jeg tror jeg vil ha med i en kolonne i 'OpenOffice calc' og så har jeg en kolonne der alt blir summert i bunn med gram totalt, så blir ting enkeltvis farget med grått samtidig som jeg fører opp samme ting på venstre sida som indikerer plassen der utstyret skal puttes, som f.eks i en bestemt jakkelomme, eller i ryggsekken her eller der, også farget grått for å indikere at noe er planlagt. Så.. når jeg skal pakke sekken, så blir ting enkeltvis farget gult på både pakklista med vekt, og lista på sida som indikere hvor tingene faktisk ligger for å vise den reelle situasjonen med pakkinga. Alt jeg ikke har skaffet meg blir farget rødt. Og alt jeg ikke trenger å ta med, blir farget lyst blått.

Endret av Epletre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har såvidt prøvd lighterpack men som hardbarka excelfan synes jeg det er mest fleksibelt til mitt ønske. Kan sende deg link til min - mulig litt vel omfattende og for øyeblikket noe rotete da jeg har to kommende turhelger på rad og lager to pakkelister akkurat nå. Har lagret min liste i dropbox - anbefales sterkt - da kan jeg hente ned fra mobil også om nødvendig. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Elisabethsk skrev:

Jeg har såvidt prøvd lighterpack men som hardbarka excelfan synes jeg det er mest fleksibelt til mitt ønske. Kan sende deg link til min - mulig litt vel omfattende og for øyeblikket noe rotete da jeg har to kommende turhelger på rad og lager to pakkelister akkurat nå. Har lagret min liste i dropbox - anbefales sterkt - da kan jeg hente ned fra mobil også om nødvendig. :)

Ja takk, tar gjerne i mot. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en i Excel som er delt opp slik: 

 

Utstyr Antall Vekt Totalvekt
CAMP      
Telt   5050 0
Teltunderlag     0
Repset vintertelt   112 0
Teltstenger     0
Tau     0
Underlag Exped 7 LW   1170 0
Underlag rillet   440 0
Sovepose Iglo     0
Sovepose Denali Exp   3650 0
Innerpose fleece     0
Lakenpose   382 0
Bivuakksko   334 0
Fjellduken   1400 0
Spade orange     0
Spade alu     0
Snøplugger 30 cm   61 0
Snøplugger 50 cm   98 0
Lesestoff     0
Blyant     0
Hodelykter H7   126 0
Hodelykt reserve     0
Dasspapir   100 0
Kniv (Fjellkniven)   155 0
Knekklys     0
Duct Tape på flaske   25 0
Termometer     0
TurRadio Grå   293 0
Krysskoblingsantenne   13 0
Telys pose m/ 12   240 0
Teltlykt   166 0
Feltlader 1 USB   227 0
Feltlader 2 USB   316 0
Feltlader 3 USB   338 0
Feltlader 4 USB   200 0
Ekstra batterier AA   23 0
Ekstra batterier AAA     0
Grønn "tørkesnor" rull   90 0
Foldesag   174 0
       
KJØKKEN      
Brenner Optimus Ti m/ mappe   650 0
Reservedeler brenner   111 0
Fyrstikker eske   11 0
Stormlighter   70 0
Finnkniv   360 0
Tennstål i pose   70 0
Fuelflaske stor (full)   728 0
Fuelfalske liten (full)   325 0
Brennerunderlag m7 stropp   450 0
Rødsprit (1l)   875 0
Brenner til rødsprit     0
Kaffekjele lett m/ trekk   295 0
Kjeler liten   188 0
Kjele stor   211 0
Kjeleklype   47 0
Stekepanne rund   310 0
Stekepanne rektangel   272 0
Kjøkkenflaske med krydder osv   500 0
Tallerken plast   120 0
Skål plast   60 0
Bestikk     0
Kopp titan   68 0
Kopp laks   124 0
Drikkeflaske     0
Flaske kuttet   108 0
Matkasse   135 0
Oppvaskboks      0
Termos   800 0
       
BEKLEDNING      
Ekstra votter   240  
Helsport Primaloft jakke   700 0
Skinnlue   320 0
Varme gensere     0
Flytedressen     0
Isfiskestøvler   2500 0
Ekstra sokker     0
Buffer tynne     0
Buffer fleece     0
Gamasjer     0
Solbriller   35 0
Slalombriller   115 0
Ansiktsmaske     0
       
APOTEK   118  
Leukotape   18 0
Compeed   -82 0
Smertestillende     0
Betennelsesdempende     0
Antibiotika     0
Sinksalve     0
Kuldekrem     0
Leppestift m/ faktor     0
Solkrem   11 0
Tannbørste   23 0
Tannkrem   11 0
Fyrstikkeske   15 0
       
ISFISKE      
Isbor     0
Ekstra skjær     0
Maggot     0
Pilkestikker     0
Ismeitestenger     0
Slushøse     0
Foring     0
Rogn     0
Balansepilker     0
Mormyshka     0
Finnmarksiglo   2750 0
Isfisketelt grønn   1650 0
Laksefiskestol   2850 0
Sitteunderlag     0
       
SKISAKER      
Ski     0
Staver     0
Ekstra skistaver   440 0
Feller   112 0
Skismøringsboks     0
GPS   212 0
       
FOTO      
Kamerahus     0
Batteri Canon   75 0
Trådutløser     0
Objektiver     0
Stativ     0
Blåsebelg     0
GoPro 1     0
Batteri GP 1      0
GoPro 3     0
Batteri GP 3   25 0
TOTALVEKT     0
       
       
       
       
       
       
ANNET/SOMMER      
Vannpose klar   200  
Grillpinne/gaffel   150  
Regntrekk sekk Helsport   200  
Soveposemyggnett Helsport   127  
Telt Fjellheimen UL komplett   1850  
Telt Rondane komplett   3150  

 

 

 

Den kan helt sikkert sendes pr epost eller lignende

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, rayun skrev:

Katastrofe. Jeg trenger hjelp til en pakkliste i excel eller numbers. 

Jeg bruker egentlig bare mac, men av en idiotisk grunn har jeg alle pakklistene mine på PC og nå har den tatt kvelden. Og nei, jeg har selvfølgelig ikke lagret dem i noen sky heller. 😡

Jeg skal så smått igang med å forberede pakking til sykkeltur og har liten lyst til å gå i gang med å lage ny liste. Tar lang nok tid å finne fram og veie alt utstyret på nytt.

Er det noen som kan forbarme seg over meg og gi meg en komplett pakkliste som fordeler vekt innenfor de forskjellige tema som -På kroppen, -i sekken, bo og sove, -mat, -etc. + summerer vekt til feks. 2 kategorier:  -På kroppen, - og totalen for det resterende.

Pakklista kan gjerne inneholde ditt eget utstyr da det gjør det enkelt for meg å huske på alt + at det er lett for meg og bare bytte ut data / vekt.

Bøyer meg og takker på forhånd 😊

Jeg bruker også excel.  For å ta backup, så sender jeg denne regelmessig på mail til meg selv.  Da ligger den i allefall i mailboxen.  Sikker på at du ikke har sendt listen på mail en eller annen gang @rayun

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Blaser skrev:

Jeg bruker også excel.  For å ta backup, så sender jeg denne regelmessig på mail til meg selv.  Da ligger den i allefall i mailboxen.  Sikker på at du ikke har sendt listen på mail en eller annen gang @rayun

Bra tips. Jeg er sikker på at jeg sendte pakkliste til eldste sønn før Hardangervidda turen i 2016. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til alle som har bidratt. Tipset fra @Blaser løste saken. Jeg hadde riktignok slettet mailen, men guttungen hadde den fortsatt.😄

Nå har jeg fått den tilbake og den er konvertert til Numbers. Siden dette var lista for "Fottur Fjell" begynner nå jobben med å lage tilpassede kopier til de forskjellige aktivitetene. Det mest presserende er nå "Sykkeltur" siden den er nær forestående. Men først skal jeg ut å sykle. 

  • Liker 2
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.