Gå til innhold
  • Bli medlem

Naturehike stol fra 123friluft?


Gjest Mareng

Anbefalte innlegg

Annonse
33 minutter siden, Mareng skrev:

Tenkte å ta denne stolen med på tur, så blir kona fornøyd kanskje.

Da må du sikkert ha en liten og lett kone. Blir veldig skeptisk til noe som koster under halvparten av orginale, og som ikke har oppgitt maks vekt. 

Helinox tåler 145 kg, prøvde ground utgaven som skulle tåle 120 kg, og trodde den skulle ryke, selger sa at du burde nok være maks 70 kg på den for st den skulle være behagelig. 

Men kjøp den gjerne, og si hvordan det går, Naturehike z-light kopien er like bra som orginalen så langt som jeg har fått testet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke legge i litt mer og få originalen istedet for å støtte disse som ikke utvikler noe som helst selv? Alt de kommer med er ripoff av skikkelig varer som har kostet store summer å utvikle. Miljømessig er det også mye bedre å kjøpe færre kvalitetsprodukter istedet for produkter som ryker etter kort tids bruk. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amazon oppgir de maksvekt til å være "260 pounds" hvilket skulle tilsvare ca 118 kg? Med fare for at kvaliteten er tvilsom, så kan det kanskje ha noe for seg å bestille fra Norge selv om prisen er høyere enn man kan finne de til på andre steder, siden butikken må forholde seg til norske reklamasjonsregler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
3 minutter siden, whistler skrev:

Hvorfor ikke legge i litt mer og få originalen istedet for å støtte disse som ikke utvikler noe som helst selv? Alt de kommer med er ripoff av skikkelig varer som har kostet store summer å utvikle. Miljømessig er det også mye bedre å kjøpe færre kvalitetsprodukter istedet for produkter som ryker etter kort tids bruk. 

Kom gjerne hjem til meg, jeg har masse kvalitetsprodukter fra original produsent.

Jeg har lite penger, og trenger en stol. Får jeg ikke lov å kjøpe denne? Hvem har sagt den ryker etter kort tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
1 minutt siden, Erlend Gudvangen Bjørkeng skrev:

Amazon oppgir de maksvekt til å være "260 pounds" hvilket skulle tilsvare ca 118 kg? Med fare for at kvaliteten er tvilsom, så kan det kanskje ha noe for seg å bestille fra Norge selv om prisen er høyere enn man kan finne de til på andre steder, siden butikken må forholde seg til norske reklamasjonsregler...

118 kg holder i massevis, da er vi nesten på det doble av vekten til min kone 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mareng skrev:

Kom gjerne hjem til meg, jeg har masse kvalitetsprodukter fra original produsent.

Jeg har lite penger, og trenger en stol. Får jeg ikke lov å kjøpe denne? Hvem har sagt den ryker etter kort tid?

Hehe. Så, så. Det vet jeg du har og jeg vet du er opptatt av kvalitet og miljøhensyn. Jeg måtte bare si det. Jeg syntes ikke noe om alle disse blåkopiene. Jeg har to Helinox-stoler. De var dyre, så jeg kjøpte først en til meg selv og så en til furen året etter. Kvaliteten er helt nydelig og disse kommer til å vare lenge. Jeg kan jo ikke si at den kommer til å ryke fort men all erfaring med "billige kopier" er at de har "glemt" detaljene som gjør at produktet holder over tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
14 minutter siden, Memento mori skrev:

 

Men kjøp den gjerne, og si hvordan det går, Naturehike z-light kopien er like bra som orginalen så langt som jeg har fått testet. 

Er veldig fornøyd med Naturehike underlaget selv. Mottok nylig to til, som er til ungene.

Men selv om jeg bestilte Naturehike, så kom det denne gangen noen som var make, men det står Sundike på dem... de er litt stivere, og veier 450g i stedet for 380 gram. Ingen krise, men det kan være verdt å sjekke med selger at det faktisk er Naturehike som selges. Naturehike er faktisk ett godt merke sammenlignet med «noname» merkene som selges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mareng skrev:

Mottok nylig to til, som er til ungene.

Må innrømme at jeg også har kjøpt Naturehike underlag til familien, etter at ungene punkterte et exped ul underlag på telttur i stua for en stund siden... Er så langt veldig fornøyd med kvaliteten, selv om jeg tildels er enig i at man ikke bør sponse ripoffprodusentene... erkjenner glatt at jeg er litt hyklersk... :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en gjeng med 5-6 slike stoler med forskjellige produsenter. Helinox sin røk først, men det kan nok skyldes uvettig bruk. Comforten på Helinoxen er MYE bedre enn kinakopiene. Kinastolene må ha målt etter kinesiske romper, man sklir ut av de, mens helinox er en god bøtte. En av kinastolene er helt ok. Dey ene merket var Urberg, den er ikke god, men langt bedre enn å sitte på bakken.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik stol fra Robens. Fikk den gørrbillig på tilbud. De er ikke alltid så dyre til vanlig heller. Den framstår ikke som like gjennomarbeidet og eksklusiv som Helinox, men har ikke vist noen svakhetstegn under mine 110kg ennå. Og komforten er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tusjmann skrev:

Dey ene merket var Urberg, den er ikke god, men langt bedre enn å sitte på bakken.

Jeg har Urberg, synes den er god. Men har ikke prøvd Helinox, den kan jo være enda bedre. Den har dessuten en kjekk lomme jeg kan legge fra meg mobil og kamera i, i motsetning til den man får betale mer for.

Har nå hatt den i ganske nøyaktig to år, en god del brukt, null niks problem med den, kjempekjøp til den prisen. (Rabattert, skal sies.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en Helinox Ground Chair. Fantastisk produkt som ikke tar alt for mye plass. Kina kompi, eller hvilken som helst annen nasjons kopi ser jeg ingen problemer med å kjøpe i tillegg. Jeg har flere kompiser som har produkter fra Naturehike og er veldig fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Mareng
12 minutter siden, vetting skrev:

Fått testet stolen?

 

Nei.

Inntil videre har jeg tatt med en gammel biltema/europris stol med ølholder som jeg fant i garasjen ;) Så ikke kjøpt noen stol enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.