Gå til innhold
  • Bli medlem

Soloppgang på Tverrådalskyrkja 02.07.2006


Peder

Anbefalte innlegg

Sota Sæter arrangerte for andre år på rad nattur til Tverrådalskyrkja. I år var det 20 personar som vandra oppover skogen kl 21:30 medan den årlege fjellfesten var igang på tunet. Vi gjekk den vanlege ruta inn Steindalen, og opp aust-ryggen til toppen. Det er utruleg fint og lyst heile natta på denne tida av året. All snøen hadde smelta og turen til toppen gjekk greit. Det vart ein times venting på at sola stod opp ca 03:40. Litt skyer i horisonten gjorde at vi måtte vente eit kvarter ekstra før ildkula sette igang fargespelet sitt :) Vi var nede til en frokost på Sota Sæter ca kl halv 8.

post-114-13347442544_thumb.jpg

post-114-133474425449_thumb.jpg

post-114-133474425456_thumb.jpg

post-114-133474425463_thumb.jpg

post-114-133474425469_thumb.jpg

post-114-133474425477_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nattur er flott - spesielt hvis man ikke må på jobb dagen etterpå. Men nordøst disen er både lei og trofast ser jeg. Som jeg nevnte i en tidligere turrapport har jeg nesten aldri opplevd en nattur i fjellet uten nordøst dis, det eneste jeg kommer på er et par mai-turer i 2005. For øvrig har nordøstdisen alltid vært der trofast..

Det var i alle fall fine stemninger bildene dine formidler, men akk så trist å se så lite snø nesten en måned for tidlig :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.