Gå til innhold
  • Bli medlem

Klattermusen tor


torese

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei!

Jeg har ikke Tor, men har hatt Grip siden Juli 2017 + en 'Fimmafang' lumbarpack. Jeg kjøpte 60L versjonen for å forsøke å begrense hva jeg tar med meg på tur, haha, men meg om det.

Forskjellene mellom de to modellene er dog ikke så forskjellig, forruten 'topplokket' som Tor har, versus rullelokk som Grip har. 

Materialene sekken er laget av er i høy klasse og forsterket med Kevlar i bunnen av sekkene. Mye fester på utsiden og veldig lett å justere.

De er også 3000mm vanntette på selve sekken og 7000mm på kelvar forsterkningen i bunnen.

Bæresystemet er HELT fenomenalt, for meg. Alle vil oppleve dette på sekker forskjellig, men jeg har prøvd flere fra Fjällräven, Osprey, Gregory osv og nå Klättermusen som siste og eneste 'storsekk' for meg. Jeg kommer ikke til å bytte med mindre de på en eller annen måte klarer å lage som måtte være enda bedre. Komforten på skuldrene og hoftene er knallgod! Til og med selve beltet er av knall kvalitet, og det kan strammes på 4 punkter rundt hoftene for å finne hva som måtte passe det, der du er på det stadiet på turen, med vekten du har osv. :)

 

Jeg er litt usikker på hva du er ute etter, men spør gjerne på det du lurer på, JEG har så langt kun positive ting å si om Grip modellen, som da har samme material og bæresystem som Tor.

Endret av Vandrefalken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Du svarte på mye av det jeg lurte på. Normalt finner man tester på nye sekker men denne fant jeg ingen på. Bestilte en hos fjellsport nå på salget og håper å få sett og prøvd den etterhvert. Er på reise og ikke hjemme før om et par måneder. Har hatt det meste som finnes av store sekker på det norske markedet men finner ikke en favoritt. Alle er ulike og noen egner seg mer til kos en tunge løft. Min erfaring er at alle sekker blir vonde når vekta passerer 20 kg. Det er bare tiden det tar før man kjenner det som er forskjellig fra person til person. Av Norrøna er det kun recon pakken som tåler tyngde men den veier ett tonn, para ranger knekker sammen om man laster for mye. Bergans alpinist har hoftebelte som ikke passer, Arc'teryx Bora er trang i toppen , hadde både 80 og 95 L, Gregory Whitney er for tynn i stoffet, den nye Denali pro 100 har jeg ikke rukket å testet. Kjøpte den sist sommer rett før jeg reiste i fjor. Ungene har osprey og de er også litt tynne i stoffet. Gleder meg til å teste klattermusen. Den blir med på fjellet i sommer. Først som pakksekk for å bære forsyninger deretter som kosesekk om den fungerer til det. Går to timer opp på fjellet for å nå hytta. Perfekt strekk for å teste sekk. Går opp og ned en til to ganger per dag  over en periode på en til to uker. Med vekt fra 10 til 30 kg per tur. Heldigvis er ungene blitt større og bærer mer selv  Den endelige testen er gassflaske men den er det kun rekon pakken som har bestått testen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har test-feltet klart da ja, hehe. :D Jeg har egentlig hatt lite å klage på med de forrige sekkene mine, litt pirk her og der, men har litt samme greia med dem som med telt; jeg liker å prøve meg frem, men må ofte selge for å kjøpe nytt. 😛 Slår meg ikke så ofte til ro, men prøver i alt i fra måneder til år av gangen, avhengig av hvor godt jeg liker produktet. Huff. 😛 Jeg må si meg veldig positiv til sekken, dog! Har ingen umiddelbare planer om å bytte til en annen, og som jeg nevnte tidligere så var det også pga designet jeg kjøpte den, da jeg vil bli flinkere til å pakke, samt pakke mindre. Solid så langt, og veldig behagelig til min egen kroppsbygning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Da har jeg gått noen dager med klattermusen sekken. Den er 100 liter og jeg må si at bæresystemet imponerer. Nå har jeg ikke bært skikkelig tungt men sekken sitter godt. Systemet for strammingen av magebeltet er bedre enn noe annet jeg har testet. Det sitter også. Lokket henger og slenger og er vanskelig å feste om sekken ikke er stappe full. Åpningen i toppen er stor. Ingen åpning i bunn kan gjøre det litt vanskelig å finne ting. Heller ikke sidelommer.

Alt i alt en god sekk jeg kan anbefale. Men kun testet noen dager.

 

Tore

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
På 16.7.2018 den 17.50, torese skrev:

Da har jeg gått noen dager med klattermusen sekken. Den er 100 liter og jeg må si at bæresystemet imponerer. Nå har jeg ikke bært skikkelig tungt men sekken sitter godt. Systemet for strammingen av magebeltet er bedre enn noe annet jeg har testet. Det sitter også. Lokket henger og slenger og er vanskelig å feste om sekken ikke er stappe full. Åpningen i toppen er stor. Ingen åpning i bunn kan gjøre det litt vanskelig å finne ting. Heller ikke sidelommer.

Alt i alt en god sekk jeg kan anbefale. Men kun testet noen dager.

 

Tore

Hei! 

Har du fått noen flere erfaringer med sekken siden i sommer? Bestilte en slik en i størrelse 65. Blir å prøvde den på før jeg bestemme rom jeg beholder den. 

- Steffen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.