Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips når hoftebeltet sklir ned på stor mage


Anbefalte innlegg

Jeg har en grei ølmage som buler frem akkurat der hoftebeltet skal være, og ikke så veldig brede hofter i utgangspunktet. Derfor får ikke hoftebeltet ordentlig feste, og sklir ned slik at all vekten av sekken havner på skuldrene istedenfor hoften. Det gjør ikke saken bedre med glatte vannavstøtende klær, og hoftebeltet blir nesten mer i veien enn til hjelp pga. det nesten holder sekken nede når det først har sklidd litt.

Vi snakker ikke om sykelig overvekt, bare en utrent kropp som har fått noen halvlitere for mye. ca183 høy og 90kg. Finnes det noen tips eller annen bæreløsning for oss med ølmage, annet enn "Slank deg da, tjukken ;-) " ? For eksempel noe som henger litt oppe mot brystet på oversiden av ølmagen? Eller om man får hoftebelter som er mindre polstret og sørger for at det sitter tettere mot hoftebenet uten at det myke gir etter og sklir ned. Om de så ikke er like behagelige som de fluffye beltene, så er det bedre enn ingenting.

Nå hadde jo jeg tenkt å være flink og gå tur nettopp for å fikse litt på ølmagen, men nå har dette blitt et paradoks der ølmagen nesten likevel må bort før det kan bli tur. Haha.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du sett på forskjellige sekkemerker? Gregory og Osprey legger i hovedsak opp til at hoftebeltet skal hvile halvveis over hoftekammen, mens skandinavisk modell tilsier at hoftebeltet skal lenger ned og mer utenpå hofta/beltet - Norrøna, Bergans, Fjællreven m.m. 

Vet ikke om dette vil løse utfordringen din, bor du i Oslo/Storby så vil du finne flere butikker hvor du kan få prøvd forskjellige merker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har noe tips egentlig, men kjenner meg igjen i det du beskriver. Er et par cm kortere og 10 kg lettere, men magemålet er større enn hoftemålet og sekken sklir når skalljakka er på. Må til stadighet "hoppe" sekken opp, trekke inn magen og stramme belte som etter en stund sklir ned igjen. Fryktelig irriterende og slitsomt.

Jeg har små sekker, mellomstore og store sekker med varierende polstring på beltene. Problemet er størst når sekken er tyngst uavhengig av polstringen føler jeg.

Problemet er for min del mest fremtredende ved bruk av skallklær så denne sommeren skal jeg prøve å legge på noen striper seamsealer på skalljakka og se om det kan hjelpe noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å bli navlebeskuende; betyr det at sekken sklir ned forbi rumpa også? 

Jeg har alltid vært en kraftig fyr (før opptil 115 kg, nå snaut 100 på 174 cm). Legger hoftebeltet under magen, men med rumpa som en effektiv brems mot tyngdekraften. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Siden ingen ikke vet hvor rumpa mi slutter og ryggen begynner så går det meste av vekten på skuldrene. Strammes hoftebeltet for mye så ender det med konstant buksesig så har bare moderat hjelp ifra hoftebeltet:(  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Timmey78 skrev:

Siden ingen ikke vet hvor rumpa mi slutter og ryggen begynner så går det meste av vekten på skuldrene. Strammes hoftebeltet for mye så ender det med konstant buksesig så har bare moderat hjelp ifra hoftebeltet:(  

Dr. ToT forskriver dype knebøy! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2018 den 8.50, rayun skrev:

Problemet er for min del mest fremtredende ved bruk av skallklær så denne sommeren skal jeg prøve å legge på noen striper seamsealer på skalljakka og se om det kan hjelpe noe.

Ville kanskje forsøkt seamsealer på hoftebeltet først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heliumballonger på ryggsekken?

Nei, jeg sliter med noe av det samme problemet. Ikke med hoftebeltet til ryggsekken, men med buksereima. Kan ikke la en middels stor kniv henge i beltet uten at det ender med buksesig. Seler hjelper, men er like mye til irritasjon det også. Selene jeg har er av strikktypen..
Trekkbeltet jeg bruker på tur med hundene gir samme problem. Er som å sette et belte på ei biljardkule. Kommer til å følge denne tråden med spenning og håp om lure løsninger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.