Gå til innhold
  • Bli medlem

Johnsens turloggBynuten - 671 moh


REJOHN

Anbefalte innlegg

Kjekk tur med fint følge - en flott dag.

P4297086.JPG
Etter en kjapp runde på lørdagen, ble det en ikke fullt så kjapp tur opp og ned Bynuten. Jeg burde antakelig ha byttet på turene og tatt Bynuten på lørdagen og heller Li på søndag. Det manglet liksom litt av overskuddet da jeg kom et stykke opp i bakken.

Det som ikke manglet var folk. Mange hadde funnet fram turklær og turhumør. Det var alt mange biler da jeg kom til parkeringsplassen, og masse folk på vei opp bakken.
P4297082.JPG
Folk i bakken og meg bak, er ingen god kombinasjon. Det blir ofte litt for fort oppover for å ta igjen de forran. Og med en god tur i beina dagen før, straffer slikt seg ganske fort.

Nå var det hyggelige folk som gikk oppover. Jeg tok følge en stund. De ville om Bynuten og til Sevikstakken, om humøret og kreftene strakk til.
P4297080.JPG
Litt lengre inne gikk jeg forbi nok en gjeng. Det var virkelig mange på tur denne søndagen.
Ut over langs vannet kunne jeg høre at den siste gjengen holdt følge. og i bakken oppover mot "fossen" for de greit forbi.  Det hjelper ikke å trene mange dager i uka, når du ikke har alderen med deg.

Været var selvsagt årsaken til masseutflukten denne morgenen. Sol og blå himmel og nesten ikke vind. Og det sto et telt ved vannet.

Oppe mot toppen traff jeg to par til som - hver for seg - hadde overnattet i telt. Det er ikke ofte jeg treffer så mange teltere...
P4297087.JPG
På toppen satt to gutter med brenneren i full gang og laget taco. Hvor er tradisjonsmaten blitt av- det bør jo være stekte pølser...

Det var en del folk ved varden, og det passet godt å ta en liten pause før jeg snudde nesa nedover. De siste bakkene oppover hadde ikke gått fort. Helst i slakt tempo...
P4297096.JPG
Nedforbi de bratteste bakkene, tok jeg igjen en familie som jeg hadde snakket med på veien opp.
Mor, far, datter 13 og liten gutt på 5 1/2 år. De hadde ligget i teltet jeg hadde sett, og tatt turen til toppen. Gutten - på 5 1/2, hadde gått selv. Vi tok følge mot teltet, og hadde en skikkelig kjekk tur nedover. Akkurat hva jeg trengte denne fine dagen. Følge, som holdt et greit tempo.
P4297099.JPG
Det siste stykket nedover gikk helt greit etter "pausen" midtveis.

Det var biler over alt da jeg kom ned, begge parkeringsplassene var fulle og det sto biler langs veien. Mange folk, og en fin dag på Bynutten.

Les hele artikkelen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.