Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternativ til disse skoa? (Viking Classic 150 Fjellsko)


Epletre

Anbefalte innlegg

Jeg fant noen sko jeg likte godt sånn på nett, men så viste det seg at skoa ikke er i størrelsen jeg trenger for føttene mine, som må være str. 47, eller i det minste 46,5.

Det som jeg likte med disse Viking skoa er følgende:

  • Tydelivis solid konstruksjon ned mot sålen på utsida
  • Gore-tex for vanntette sko
  • Sort og grønt passer bra som fargekombinasjon
  • Akkurat passe høyt fottøy, verken lav sko, eller høye støvler
  • Betryggende sålemønster på undersiden som ser ut til å få god kontakt med bakken.
  • Praktisk hempe bak, som kan hjelpe på å skulle ta skoa på og av igjen.

Jeg tar gjerne imot tips for liknende sko, mens jeg forsøker å finne noe liknende, men jeg er ikke interessert i militærsko som må pusses med skokrem, bare for å ha sagt det.

Det jeg tenkte å bruke skoa til, er ikke så mye å tråkke rundt på fjellet, men mer i skog og mark.

vik.JPG

Endret av Epletre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, Epletre skrev:

...jeg er ikke interessert i militærsko som må pusses med skokrem, bare for å ha sagt det...

Skal skoa vare, og beholde egenskapene sine, så trenger de vedlikehold uansett. Ikke nødvendigvis skokrem, men en, eller annen form for impregnering, som uansett må fornyes jevnlig.

For øvrig så må jeg si meg enig med de som påpeker at passform er det viktigste.

Endret av Larix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.