Gå til innhold
  • Bli medlem

75 mm skisko med bred lest - hvilken?


tonymakkaroni

Anbefalte innlegg

Mine 75 mm fjellskistøvler, en eldre Alfa variant med integrert gamasje, er blitt slitte og jeg er på utkikk etter nye sko.

Høyest prioritet er å finne sko tilpasset en bred framfot. Utstyret brukes absolutt mest til turer på vidde, så jeg har klart meg bra uten stor ankelstivhet. Jeg ønsker meg sko uten integrerte gamasjer, vil heller bestemme selv når det er behov for gamasjer og ikke.

Har tidligere erfaring med Varg Polar, en ganske annen type støvel, men disse passet ikke mine føtter. Har også hatt eldre crispi variant som var for smal.

Håpet er å kjøpe nye nå på våren mens butikken ønsker å kvitte seg med utgående modeller.

Tar gjerne imot forslag om sko jeg bør se nærmere på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville holdt utkikk etter Alfa Grønland - eller etterkommeren med et engelsk navn (Advance osv). Jeg har også bred fot.

Jeg har to par Varg Morgedal. Disse er ikke Gore-tex. Passformen er ok, men begge lekker. Jeg bruker de til hverdagsbruk på hytta, men anbefaler ikke de.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, tonymakkaroni skrev:

Varg Morgedal har jeg også brukt en periode, husker ikke hvordan passformen på de var.

Alfa Grønland, det er vel utgått modell som du er inne på? På alfa sine hjemmesider har de egentlig kun en type 75 mm skisko uten gamasj, https://alfa.no/shop/skisko/backcountry

Varg Morgedal er for brede føtter.

Ja - vi kjøpte en alfa grønland nå på outlet'en til 999 inkl frakt. Må sies å være en godt kjøp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfa Quest 75 Advance, to nummer større enn mine Alfa Walk king (sommer) fjellstøvler. Var de beste de hadde der jeg handlet sist. Det minste onde for å si det slik. Ligger vel et par tråder om Hallux valgus i helse delen av forumet, mulig noen har nevnt skisko der....(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.