Gå til innhold
Johanks

3 karer til Femundsmarka 9-15 Juli

Anbefalte innlegg

Nå har ikke jeg vært der selv på mange år etter flyttet til vestlandet men er nå halvt rendøl og gudbrandsdøl hatt mine turer der og kontakt med folk som farter der fiske og kano, som med andre dyr og insekter varierer det veldig mye fra sesong hvor mye det klekker avhengig av tempratur og fuktighet. Kan jo se litt her hvordan varierer folk synes :https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?/topic/8213-mygg-femund/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta med netting og middel så er sikker. Kaldt ennå blir kanskje kald sommer og mindre insekt men er dere uheldig så kommer dere til første varmeperiode det har klekket mye aktivitet. Det er veldig variabelt vanskelig forutsi . Ser her og forskjell folk opplever: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir en fin tur uansett inni der, håper på litt godvær og godt fiske 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
39 minutter siden, Johanks skrev:

Håper jeg får noen på fluestanga, sprek fisk visstnok. Som matfisk har jeg ikke hørt mye positivt, men det må testes selv. Takk for det :) 

Kjørt over Rondane der noen ganger når jeg kommer nordfra og skal til østlandet,  veldig fin avstikker når man er lei Dovre og Gudbrandsdalen! Ser på nett det har blitt tatt noen voksne ørreter der, når på sesongen anbefaler du området?  

Bekjente av meg er der jevnt hele sommeren syns de stadig tar fin fisk legger ut bilde de er ivrig både isfiske og stangfiske. Gjeddefiske er jo gode muligheter både Femund og Rendalen og så mye muligheter til prøve litt forskjellig. Harr er ok den med en gang . Fiskekaker av Sik er godt og anbefales prøve hvis ikke har smakt det 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skrevet (endret)

Dere kan jo kjøre over Venabygdsfjellet ta E6 nordover og svinge av på Vinstra og opp til Skåbu og kjøre Jotunheimsvegen og fiske litt i Vintstra vatna eller bare for se og . Litt dårligere vei men fint der og kommer jo inn på Valdresflya så blir en avstikker med mulighet for komme til Vestlandet igjen får sett seg litt omkring. 

http://turtips.inatur.no/portfolio/med-fiskestang-pa-valdresflya-vinstervatn/

Endret av KimH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Lignende innhold

• Av Fiskegal
      Jeg lager en del tur- og fiskefilmer. Tenkte å bare starte en tråd her hvor folk kan dele eventuelle videoer de lager.
    • Av Thomas Rekdal
      Hei,
      Tenkte å ta en overnattingstur i Nordmarka i helgen.
      Starter turen fra Songsvann, supert om det er et fiskevann i nærheten også.
      Noen som har noen forslag? 
    • Av UTE avdelingen
      Varm sommer der fjellvann og snø gir god nedkjøling. Flelktur til fiskevann, fisk på kroken. Husky møter sau.... og mye annen moro! Bli med på tur!
    • Av Fiskeren Jonny
      Da jeg har en tur under planlegging tok jeg med guttungen og stakk innom den lokale fiskesjappa i byen. Planen var å se på litt fiskeutstyr og få litt tips.
      Vi endte opp med at guttungen plukket ut litt sluker for fiske i ferskvann.
      Det ble følgende sluker:
      Møreungen Nordlys 7 gr.
      Møreungen Nordlys 12 gr.
      Møresilda 6 gr.
      Stingsilda Holo 7 gr.
      Søvik sluken 8 gr.
      Vibrax Blue Fox 6 gr.
      Se bilde!
      Noen som har erfaring med disse?

• Av Leif88
      har en ferieuke i oktober som jeg ikke har planlagt enda, sitter egentlig og vurderer femundsmarka eller børgefjell. noen som er bereist i disse partiene på den tiden av året? hvordan er vær og temp i børgefjell da?
      kom gjerne med innspill

edit: dette blir vanlig telttur med fiskestang, aldri vært på noen av stedene, så drar jo mest for å se området og kose meg. er det god fiske så er det bare en bonus
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.