Gå til innhold
  • Bli medlem

fjell fiske for nybegynnere


Leif88

Anbefalte innlegg

heisann. har i mange år vært aktiv i fjellet med toppturer og jakt. men aldri egentlig satt meg inn i det med fjellvannsfiske. og på de turene jeg og frøken planlegger nå så er det mye fiskevann. så vi vil egentlig begge starte opp med fiske:) jeg fisket jo en del i havet som guttungen, så har jo tatt i ei fiskestang, men vil egentlig ha litt sikkelig opplæring i fjellfiske, virkelig ned på ABC, liker å lære meg noe sikkelig om jeg skal begynne med det. så er det noen som har en link til noen gode abc videoer, eller andre forumstråder som vi kan starte med? ingenting er for grunnleggende :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ærlig talt ikke om dette kan kalles noen ABC-video, men Fluefiske til fjells kan kanskje være noe. Hjelper i alle fall på motivasjonen midtvinters, samt at det sikkert er noen ting der som er universelt uansett om en fisker med fluestang eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor lett å få tak i nå, men kan anbefale "Teknologisk forlags store bok om slukfiske og meitefiske". Kanskje biblioteket kan skaffe.

Og ikke undervurdér hva Youtube kan by på; 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.