Gå til innhold
  • Bli medlem

Dagens Finn


Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Mareng
6 timer siden, Tryllekalkun skrev:

Så hva er poenget med denne posten? Fremheve et spesielt godt bruktkjøp, eller henge ut en uskyldig annonsør som forsøker å selge skiene sine, helt uvitende om at en skokk friluftsnerder diskuterer særskrivinger og uheldige formuleringer?

Meningen var nok bare at det skulle være morsomt.

Men ja, du har ett godt poeng, som jeg Antar at trådstarter ikke tenkte på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mareng skrev:

 

Men ja, du har ett godt poeng, som jeg Antar at trådstarter ikke tenkte på

Eg tenkte på det, men posta likevel. Syntes formuleringa var morsom nok (noko eg gjer fortsatt) til at fleire ville ha interesse av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir kanskje litt ufint å gjøre narr av slike annonser selv om jeg innrømmer å humre litt i skjegget rett som det er... Eiendomsmeglere, butikker, stillingsannonser og andre som burde vite bedre, derimot, syns jeg bør være fritt vilt.

Mitt beste eksempel er en jobbannonse hvor det ble forklart at stillingen innebar en del reisning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

11 timer siden, Gal Krokfot skrev:

Jaktforumet kammeret har ein tråd med dagens finn.no
Det meste av annonsar med spesiell interesse innafor vårt tema kan framhevast.
Dagens tema er særskrivningsfeil og kanskje litt uheldige formuleringar...

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=116337084

 

Nå følte jeg meg litt* krenket på vegne av den som kanskje ble krenket, men som ikke nødvendigvis i gitt eksempel viste at han ble utsatt for forsøk av krenkelse, eller kanskje ikke-forsøk på krenkelse, av potensielle, eller også kanskje målbevisste krenkere, som igjen kanskje eller kanskje ikke anså at det som ble fremlagt var ett forsøk på krenkelse, men som kanskje, men også kanskje ikke, ble tolket som en mulig krenkelse basert på at det som tidligere ikke var ansett som en krenkelse, nå er ansett som krenkelse og også motsatt, eller også kalt vice  versa på nynorsk. 

*litt; kan bety mye eller ikke noe, avhengig av mottakelsen av innlegget. Med forbehold.

Selv om Internett i stor grad er ansett som en offentlig plass der det du skriver kan sees av alle som har Internettilgang i alle verdens land*, er det nødvendigvis ikke på sin plass å skulle kunne oppmuntre til å le av, eller kanskje til og med harselere med det som er gjort tilgjengelig på www, da dette kan gå på bekostning, i potensielt alle former, av den eller de som har publisert innholdet.

Selv i dette tilfellet der selgeren skal selge noen veldige spesielle ski der stål kantene har bindinger. 

Det er vår felles plikt å beskytte enhver og alle som ferdes på Internett. Intet ansvar hviler på den som trykker "send", "post" eller "save".

 

* Mulig at de som tilhører og bor i stater eller land der totalitær styre er foretrukket av landets ledende myndigheter kan ekskludere landets innbyggere som potensielle lesere, gitt av styrende retningslinjer for internett-tilgangen som er gjort tilgjengelig for disse.

 

  • Liker 1
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.