Gå til innhold
  • Bli medlem

Temperaturer, fiske og ødemark (Hardangervidda)


catlauv

Anbefalte innlegg

Vi er to friskusjenter som skal ha 14 dager på H. vidda medio juli, rute Finse - Haudeliseter (kart og kompass, ikke merkede løyper). Området er nytt for oss, så lurer på hvilke temperaturer og vær generelt (nedbør? vind?) kan vi regne med?

En del innlegg her om fiske og privatisering på H. vidda, men finnes det ikke lenger et felles fiskekort (fra grunneierne) å få kjøpt? Evt. hvor? inatur.no??

Vi ønsker ikke "å gå i kø" à la DNT - løyper, så dere som er kjent i området: Er det mye folk på utsiden av løypene? Tenkt å holde oss i området sør for Sandhaug og vest for Mogen. Hvordan er fisket her, og hvor stor er sjansen for å møte folk?

Fortsatt god tursommer, folkens!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær: FORVENT ALT SLAGS VÆR! :oops:

Selv på mine korte 5-dagersturer møter hvertfall jeg veldig ofte alle værtyper, alt fra striregn, kuling, hagl, snø og til solskinn, varmt og vindstille. Det snur ofte fra dag til dag (gjerne flere ganger om dagen), og spesielt synes jeg det har gjort det når jeg har vært på tur første halvpart av juli.

Men hvem vet :-) Ifjor rundt 5.juli hadde vi 5 dager på rad med ingen vind, ingen skyer, lite mygg, varmt (>20 grader) og mye fisk, alle dagene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.