Gå til innhold
  • Bli medlem

Osprey xenith 88 2018 vs tidligere modell


Are Mehus

Anbefalte innlegg

Hei.

Da har min fjellreven kajka gått i retur. Ryggen min passet ikke til den.

Lurer dermed på Osprey Xenith 88 som passet 100%.

Noen som vet forskjellen mellom ny utgave (2018) og tidligere modell, annet enn at de har fjernet dagstursekk muligheten på den, og den klassiske myke lomma bak på sekken.? Fristende å lete opp gammel versjon da denne ser ut for å ha godbiter som er fjernet på ny utgave.

Er det gjort andre relevante endringer som taler for at jeg skal kjøpe den nye modellen😳?

Noen kommentarer til dette mottaes med takk🤔😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At topplokket ikke lengre kan brukes som hoftesekk er litt synd da jeg bruker denne til fiskeveske når jeg fisker meg rundt vann osv. Den er faktisk veldig behagelig som hoftesekk også. 

Den stretch lommen i front er vel fortsatt på den nye modellen etter hva jeg kan se.

Nye modellen ser også ut til å ha kraftigere kompresjons reimer og klips, så tydelig dem har fulgt opp "minusene" (som jeg aldri har hatt noe problem med) med forrige modell. Det samme gjelder også for med stabilitet i sekken med ny ramme, forrige modell er litt følsom for vektfordeling når det kommer til pakking men det byr sjeldent på problemer om man pakker rett. Man vil jo uansett fordele vekten så godt det går når man har mulighet til det. Men dette høyner nok muligens maks-vekten til sekken noe så det er jo positivt. 

Jeg har forrige modellen av 105 literen, svært fornøyd og fant den ubrukt på Finn.no til 1400,- Osprey kan å lage sekker! 

   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forrige modell. Veldig fin sekk. Etter bildene så ser det ut til at de har beholdt utvendig stretchlomme, den er kjekk å ha. Avtagbar topp har jeg brukt lite. Jeg skaffet heller en ultralett sekk som jeg har med https://www.xxl.no/sea-to-summit-daypack-ultrasil-dagstursekk/p/1060902_3_style?gclid=Cj0KCQjwzcbWBRDmARIsAM6uChU_5zRKsEkiNpIFIRyLcGWDj9ElpzrgF6qLCkR0NMFA_DeYbzo-VPsaAuByEALw_wcB&gclsrc=aw.ds&dclid=CPHaqoXBu9oCFYuWsgodhGkAAQ

Den fungerer da både som pakksekk for ting inne i sekken i tillegg til at jeg bruker den når jeg skal gå en tur fra leir. Som regel litt mat og drikke og kanskje en vindjakke i den. Fiskeutstyr har jeg i et hoftebelte som fungerermsom fiskeveske på tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den gamle versjonen, 105L. Liker forøvrig sekken veldig godt. På langtur (5-7 dager) bruker jeg topplokket som fiskeveske, i tillegg pakker jeg en sekk (lignede den linket til ovenfor) med mat og klær. På kortere turer enn dette, hvor vekt på sekk egentlig ikke er høyt prioritert har jeg aldri brukt topplokket. Er det sannsynlig å tro at løsningene på en oppdatert modell er dårligere enn tidligere, forhåpentligvis har de kanskje blitt bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.