Gå til innhold
  • Bli medlem

Liten fast lomme/pose til sekk?


Gittiamo

Anbefalte innlegg

Min Osprey Tempest har en liten lomme på hoftebeltet. Veldig kjekt som fast plass for leppepomade og en energibar eller to. 

På min Osprey Variant så finnes ingen slik liten pose. 

Men finnes det noen små poser/lommer til å feste på hoftebelte eller på bæreremmene? Eller lignende? Om den får plass til en iPhone så er det helt ok, men ikke noe must og heller ikke noe større enn dette. Andre tips for rask tilgang til faste småting man gjerne vil ha med ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes flere sekkprodusenter over dammen som lager hoftebeltelommer:

Jeg har prøvd Zpacks sine og sett MLD sine på en annen sin sekk. Veldig fornøyd med de fra Zpacks hvertfall. Stooore og med god plass. Er blitt helt avhengig av de. 

 

PS: Hvis du har litt syferdigheter og er interessert så har jeg liggende noe stretch-materiale som er det jeg bruker for å holde iPhonen på plass. Har sydd det på bæreremmen. Er ikke fan av store lommer der da de ofte henger og slenger der, så jeg lagde en egen som passer iPhonen med litt stretch. (Her fra et annet bilde som var inspirasjon)

mWhtgkX.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips 👌🏻 . Gossamer så ok ut. Vil ha minst mulig for ikke å ha noe i veien også. Viktigst å ha med lepomade faktisk 😂 men ser jo det skal være en enkle sak å få tak i noe slikt 😀 

Men syegenskapene mine er totalt ikke-eksisterende, så der må jeg kaste inn håndkle (kan sy. Synes bare det er fryktelig kjedelig). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar gjerne imot flere tips også. Ønsker som sagt så smått som mulig. Kikka litt på de over og Gossamer er nærmeste mitt ønske men kan godt være mindre og nettere. 

Andre gode løsninger for småting og telefon på tur? Telefonen bør være lett tilgjengelig. Er fornøyd med bukselomme men det er alltid kjekt med flere ideer. Og det er ikke alltid jeg har bukser med lommer på sommeren. Satser på en sånn sommer i år 🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gittiamo skrev:

Andre gode løsninger for småting og telefon på tur? Telefonen bør være lett tilgjengelig. Er fornøyd med bukselomme men det er alltid kjekt med flere ideer. Og det er ikke alltid jeg har bukser med lommer på sommeren. Satser på en sånn sommer i år 🌞

En utfordring er at telefoner etterhvert ikke går inn i kategorien "småting". Beltelommene på Tempest 20 er egentlig litt små til min mobil (og jeg har en Compact-versjon) - jeg får klemt den nedi, men det blir så mye fommel å få den opp igjen at det er uforsvarlig. Men til lypsyl, tyggis og snytetørk er lommene greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Boggabogg skrev:

En utfordring er at telefoner etterhvert ikke går inn i kategorien "småting". Beltelommene på Tempest 20 er egentlig litt små til min mobil (og jeg har en Compact-versjon) - jeg får klemt den nedi, men det blir så mye fommel å få den opp igjen at det er uforsvarlig. Men til lypsyl, tyggis og snytetørk er lommene greie.

Jepp. Forrige telefon fikk jeg i den lomma, men ikke prøvd etter at jeg bytta. Men lipsylen ligger godt der på sin faste plass. Glad i den lomma faktisk. Den tar ingen plass og det er kjekt når jeg krabber rundt mellom steinblokker og sånt.  

Kikker litt på armbånd for mobil nå. Kanskje teste jeg ut noe slikt. De er for store å løpe med vil jeg tro, men mindre enn disse veskene for hoftebelte. Bare usikker på hvor jalla kvaliteten er. Ikke gira på å kjøpe Kinaskrot om det ikke er brukanes. Men størrelsen ser fin ut. Får plass til en smarttelefon i denne. Og den bør jo kunne festes på hoftebeltet. 

 

EDAD7C89-88D7-42D1-B716-F7373BA19FD0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tredd to hårstrikk (uten metallskjøt) inn på begge skulderstroppene på alle ryggsekkene mine - gjerne en over og en under bryststroppen på hver side. De bruker jeg til å holde fast ting som jeg kan få bruk for - en regnponcho, isbrodder, mobilgorillapod, hansker etc. Variere fra tur til tur hva som er der. Funker greit på myke ting eller harde ting med kanter (gjerne i små pakkposer - og da kan man sikre verditransporten ved at bryststroppen går gjennom strammetauet på pakkposen). 4 stk hårtrikk øker vekten på sekken med 6 gram :D 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.