Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellreven Kajka 85L


Are Mehus

Anbefalte innlegg

Hei, alle sammen.

Har kjøpt en kajka 85 liter som jeg forsøker å få justert inn rygglengden på , men opplever at det glir, og ikke sitter fast i posisjonen jeg ønsker. Når ryggen er justert, og den ligger på gulvet, så kan jeg bevege det opp og ned etter å ha "låst" det fast? Er det slik det skal være??? Opplever det ikke etter å ha fått på meg sekken, men synes dette er litt rart. Andre sekker har jo bombesikre innstillinger som ikke flytter på seg en mm...Har ikke så mye erfaring med nyere sekker, men er det slik det oppleves for dere med tilsvarende sekk?

Håper på en oppklaring i denne problemstillingen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en Kajka 100. I farten husker jeg ikke hvordan justeringa av rygglengden på den er:oops: Noen sekker er slik at justeringa bare låser den ene veien, og vekta holder det på plass den andre veien. Mulig det er slik på Kajka. I så fall er det du opplever at rygglengden lar seg korte inn uten motstand, så lenge det ikke er belastning på skulderreimene. Og at de kan bevege seg tilbake til utgangspunktet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det ikke er noe man må styre med etter å ha funnet riktig innstilling? Virker veldig skjørt systemet, og litt tilfeldig hvordan innstillingene blir, med bakgrunn i andre sekker jeg har sett som er mer "fast i fisken":ermm:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Are Mehus skrev:

Regner med at det ikke er noe man må styre med etter å ha funnet riktig innstilling? Virker veldig skjørt systemet, og litt tilfeldig hvordan innstillingene blir, med bakgrunn i andre sekker jeg har sett som er mer "fast i fisken":ermm:

 

Det er ikke noe styr etter at du har gjort riktig innstilling. Den sitter.  Men det er riktig som du skriver at du kan bevege opp og ned når den ligger på gulvet. Poenget at det du har justert den inn til ikke går opp over det punktet når sekken er på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kajka 85 selv, og får den ikke til å sitte godt på ryggen uansett hvordan den gjusteres. Passer vel enkelt ikke til ryggen min. Men det du beskriver har jeg ikke lagt merke til. Noen som vil kjøpe en ubrukt kajka? 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2018 den 14.53, Nordhauk skrev:

Min samboer (Nordover på forumet) har en Kajka 75 som er ganske hardt brukt over noen år nå. Har aldri hørt at hun har klaget eller kommentert dette. Tvert om er hun særdeles fornøyd med sekken. 

Hei,

Jeg har ikke hatt problemer med at ryggen på min Kajka sklir ut av posisjon. Jeg har bare justert den en gang etter at jeg anskaffet den, og den skal definitivt ikke gli opp og ned når du først har den på ryggen, men sitte fast i valgt posisjon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.