Gå til innhold
  • Bli medlem

Sekk til barn på 5/6.5 år


SIZ

Anbefalte innlegg

Hei, i fjor tok vi endelig fatt på turlivet med overnatting sommer og høst tid. Jeg har en jente på straks 5 år (liten av vekst) og en gutt på 6.5 år (stor av vekst, bruker str 8år). Sekkene er tiltenkt å skulle brukes til teltlivet, når vi drar på klatreturer (utendørs).

Er det noen som har tips om valg av tursekk og noe jeg eventuelt bør tenke på ift liter og bæresystem?
Tanken er at de skal få bære sin egen sovepose/drikkeflaske/fiskestang og at mengde bæring står i samsvar med turlengde. Barna har Deuter Starlight sin sovepose på 1.5 kg. I forhold til turer er jeg opptatt av positive opplevelser og lengder som ikke krever mer enn litt oppmuntring og pauser.

Takk for tips og innspill :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min datter hadde Bergans jr Nordkapp 12L som første sekk fra 2-5, hun var fornøyd med den og sta så hun skulle bære litt selv det gikk fint. Får den i 18l og mange sportsbutikker har de så lett få prøvd. Osprey og Deuter er mindre sjeldent her i butikken til barn desverre, er greit få prøvd de på når barn er så forskjellig på høyde og vekst . Vart 5 år fikk hun en Deuter junior 18l. Valgte disse ut fra de var lette og satt godt på hun, slank og smal overkropp . Nå har hun strukket seg mer så vurderer en Deuter Climber 22l den har mer finesser og fremdeles lett 770g. Til gutten din ville jeg sett på Bergans Birkebeiner 40 om går .Den er 300g lettere enn Deuter Fox 40. Begge er nok gode sekker så få prøvd de på se hvem passer og liker best bære.

Vant til tur fra barnehagen og 1kl de går og med sekk gjort så var jeg som var litt forsiktig her med hun selv instisterte på bære selv litt det gikk helt fint .

 

 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Osprey Jet 18 på jentene, handlet inn når de passerte 5. De er nå 7 og 9, og sekken takler egen sovepose, varm genser og en bamse når vi er på tur. For min del holder dette, guttungen på 11 som er adskillig større i vekst har Deuter 40. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.