Gå til innhold
  • Bli medlem

Kina lommelerke, pass på å skylle godt


Epletre

Anbefalte innlegg

Hvis noen ble fristet til å kjøpe en sånn billig lommelerke fra eBay, så pass på å skylle godt, for akkurat som jeg mistenkte, så lå det rester av guffe på innsida. Enkelte store mørke flak uten at jeg aner hva dette kan være.

Hvis noen har en formening om hvordan en slik sak er blitt laget, så kom gjerne med tilbakemelding. Tanken var at så lenge dette var stål, så ville denne flaska kanskje ikke inneholde skumle ingredienser.

Selve flaska på utsida ser ut til å være børstet/polert på siden, og så der det ut som om at det kan være skjøtesøm rundt om på langs.

De har kanskje sveiset to biter sammen, men unlatt å gjøre rent på innsida?

Kom gjerne med ideer for videre rengjøring av denne flaska, hvis du har noen ideer. 

Så langt har jeg :

  • skylt godt
  • ristet godt med kaldt og varmt vann
  • skrubbet lett med en slags børste, men det var ikke lett å komme til, fikk nok ikke rengjort mye på innsida
  • skylt godt med såpevann
  • fylte på med litt sprit sånn til slutt og tenkte å riste flaska flere ganger utover dagen før jeg tømmer ut igjen

can2.JPG

I etterpåklokskapens lys, så kunne jeg nok holdt meg for god for å kjøpe en sånn greie som jo skal brukes til "mat", men det så så morsom ut at jeg kunne ikke dy meg.

Endret av Epletre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nå usikker på om potetmel (stivelse) vil føre til noen rengjørende effekt da jeg kan ikke unngå å lure på om dette da bare vil stivne og bli hardt. Du har forsåvidt ikke poengtert hva potetmel og lunkent vann er godt for.

Jeg prøver bakepulver og vann i stedet for.

Endret av Epletre
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Er det laget i Kina, og ikke merket at det er godkjent for mat/drikke, så ville jeg ungått å konsumere det som du heller på flasken.

Bare min magefølelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( Den går i søpla.

Kan ikke forestille meg at stålet er sveiset, sånn at det er kanskje bare loddet, uten at jeg egentlig har peil på sånt.

 

Jeg skal ta en tur innom en gullsmed en gang og høre om hva de tror om produksjonen av slike ting.

Endret av Epletre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
1 minutt siden, Epletre skrev:

:( Den går i søpla.

Det er jo en ypperlig rødspritkanne. Perfekt til spritkjøkken eller forvarmingsvæske.

Jeg har null peiling på sånne greier, og det jeg sa med at jeg ville ungått å konsumere innholdet på flasken er mer basert på mageføle enn fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Epletre said:

Jeg er nå usikker på om potetmel (stivelse) vil føre til noen rengjørende effekt da jeg kan ikke unngå å lure på om dette da bare vil stivne og bli hardt. Du har forsåvidt ikke poengtert hva potetmel og lunkent vann er godt for.

Jeg prøver bakepulver og vann i stedet for.

Mente bakepulver ja  :oops:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok diverse plastikk produkt i dag er mye skumlere enn produkt av stål. Få vasket den og om er skeptisk bruk den nå til brennstoff . Klorløsning rengjør stål godt får bort slam så kan du skylle godt og bakepulverløsning igjen skylling. Jobbet i industrien før vi sveiste gløggtanker av rustfritt stål til ildvann gløgg på blåtur, gikk fint det og tror hodevondten etterpå kom av gløggen ikke stålet 😁 

Litt mer info om rengjøring rustfritt og syrefast stål: https://www.hydrogroup.no/fileadmin/redakteur/pdf/product-manual-no/rengjoering-av-rustfritt-og-syrefast-staal-i7i1-no.pdf&ved=2ahUKEwiG4LCq86PaAhWCjSwKHaFeDDMQFjAHegQIABAB&usg=AOvVaw2olQTsxZlhDDFsJLHV_BIW

Endret av KimH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.