Gå til innhold
  • Bli medlem

Villmarksliv tannbørste sett


HannKatta

Anbefalte innlegg

Annonse

Googlet litt for å finne noen nye alternativer:

Noe for fjellforum.no som profilering?
https://www.axonprofil.no/helse/tannborster/dental
https://www.axonprofil.no/helse/hygiene/compact
Man får gratis vareprøver

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Jordan go er liten og lett, men etuiet er overflødig. Tannkrem: dytt ett sugerør nedi tuben og klipp av det du trenger, så har du det du trenger for en helg, ellers bruker jeg de små reisetubene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tor-Erik-L-77 skrev:

Jøss, er sjokkert over hvor mye vekt dere drasser med helt unødvendig, slenger inn et ultralettpakk tips :-Pultralightbrush.thumb.jpg.5de9ccb40d4b79d4326e54cf712e660f.jpg

Med tanke på at tanbørster generelt veier få gram og har svært lite pakkevolum så er det rart at fokus ikke ligger på helt andre områder. F.eks. en Snickers mindre sparer vekt både på denne og neste tur. 😁

  • Liker 4
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Colgate tannbørste med ergonomisk silikongrep veier hele 14 gram :aww:
Legg til 2 liters fryseposen den ligger i (omtrent 2 gram vel)
Nå er ikke jeg noen lettvektspakker og har hatt en drøss av sammenleggbare tannbørster ++ men har vel funnet ut at
å slanke tannbørstevekta er ikke min vei å går for å få lettere sekk  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Memento mori skrev:

F7FAE225-F1EE-483E-AB07-90B6705C5F1C.thumb.jpeg.ce6796102cb2087a249dc11baf299377.jpegLegger ved det letteste alternativet jeg bruker på korte turer: blir ikke stort lettere, fikk ikke veid den.  Med mindre du ikke tar med noe, men det syns jeg er å gå for langt. 

Alt for mye vekt... Jeg hugger heller ned en frisk bjørk, kvister av en grein også smir jeg meg en liten tannpirker i akkurat passe lengde :-P

  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
9 minutter siden, tshansen skrev:

Alt for mye vekt... Jeg hugger heller ned en frisk bjørk, kvister av en grein også smir jeg meg en liten tannpirker i akkurat passe lengde :-P

Jeg smir den med tennene. En kniv er ALT for tung!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Uansett hvor banalt dette kan virke, så er det på en måte ikke det.

Jeg synes faktisk det er lurt å «kappe alt i to», som eks tannbørsten. Helt gratis kan du halvere vekten på sleiven din, tannbørsten din, snøbørsten, kompresjonsstroppene osv. Det koster ingenting, funksjonen blir akkurat like bra og totalt blir vekten redusert mye.

Noen bytter ut en sovepose til 3000kr med en til 6000kr for å spare inn 250g, når de kunne spart 500g med å dele tannkosten og annet mulig utstyr «i to».

For bare på tannpussen, kan jeg spare over 100 gram, helt gratis, uten å få mindre rene tenner på tur:

BFD5D778-2965-4C94-A40B-2CA2FBC2C05B.thumb.jpeg.505702ade346f6c290fa0a2149a544dc.jpeg

(Det står 117 gram på vekten, men på bildet ser det ut som det står 169).

Jeg synes det er smart å være fanatisk og klin koko gal på ultralett-fronten, når det gjelder alle smarte ting man kan spare vekt på uten at det koster en eneste krone og ikke ødelegger/reduserer funksjonen til utstyret 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.