Gå til innhold
  • Bli medlem

Jotunheimen fra Luster


Leif88

Anbefalte innlegg

hei hei. jeg og min samboer skal ned til Luster uke 22. ( månedskifte mai/juni ) også har vi den helga fri, så vi har lyst opp til Jotunheimen, når vi alikevell er så nærme. men så er det jo veldig mye snø i stort sett hele norge for øyeblikket, så lurer på hvordan snøforholda er på den delen på den tiden? jeg lurer også på hvor det er  best og dra til jotunheimen fra da Luster.

så tar veldig gjerne imot tips til rute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 minutter siden, Leif Legen Lange skrev:

Det jeg var redd for :P ser at jeg tabbet meg litt ut og glemte og nevne at det ikke skulle være skitur men til fots 😂

Truger kan vel være et fint alternativ til ski? :-)

Har dere vurdert den sørlige delen av Breheimen, mellom Gaupne og Skjolden?  Det ligger lavere enn Jotunheimen, så antagelig mindre snø der.

Siden nedenfor har endel webkameraer fra området rundt Skjolden, fra fjorden og oppover, så det går an å få et inntrykk av hvordan forholdene varierer.

http://skjolden.com/webkamera/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke låst på hvor vi skal. Bare at vi skal til Lyster først den uka, også fjellet den helga :) så om det er steder i nærheten som er bedre med tanke på fottur så er vi åpen for det ( nå skriver jeg nærheten, men vi har bil og er kjørbar ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

sittet og fulgt med webkameraene en stund nå, ser at snøsmeltinga på Turtagrø er godt i gang, litt verre oppe på Sognefjellshytta, men vil det si at det meste av jotunheimen har snø om sognefjellshytta har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på siden til Norgesguidene på Facebook, vi forsøker å oppdaterer jevnlig mht. forhold i fjellet.

bra på Sognefjellet mindre i lavereliggende strøk...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.