Gå til innhold
Memento mori

Sportstape som tåler fuktighet uten å løsne

Anbefalte innlegg

Har kjøpt litt forskjellig Sportstape, men syns de sitter mye dåligere enn en del gamle typer, spesielt ved fuktighet. Kjenner til tensoplast, men på en enkel dagstur blir det mye kraftigere enn jeg føler jeg trenger.

Noen med tips om gode typer? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at på noen typer blant annet leukotape står det "etterlater ingen limspor". Må innrømme at da leser jeg sitter dårlig.....

Den jeg har nå som sitter dårligst er Snøgg sin, kjøpt på apoteket. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leukotape sitter som faen. Den sitter alt for godt for meg i hvert fall. Så jeg gikk tilbake til den tapen med håndballforbundet sitt merke på. Den sitter godt men ikke så godt som Leukotape. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
35 minutter siden, Memento mori skrev:

Ser at på noen typer blant annet leukotape står det "etterlater ingen limspor". Må innrømme at da leser jeg sitter dårlig.....

Den jeg har nå som sitter dårligst er Snøgg sin, kjøpt på apoteket. 

Leukotape sitter mer en godt nok, du må la det sitte på til det slipper taket av seg selv. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leukotape!

Den sitter så godt at jeg som regel gruer meg til å ta den av ;-) 

Som regel sitter den noen dager før jeg sørger for å fukte skikkelig i dusjen før jeg tar den av. Det eneste jeg bruker mot gnagsår. Jeg får aldri gnagsår om jeg går på ski "vanlig", men er utsatt når jeg trekker tung pulk. Trolig har det noe med måten jeg går på og hvordan man lener seg fremover når man har tung pulk. Så når det skal trekkes pulk så legger jeg alltid et lag med leukotape som beskyttelse. Det fungerer topp. Har aldri hatt behov for å bytte tapen underveis på turer ala langhelg osv..

Og etter 3-4 dager med tapen på så skal du ta "etterlater ingen limspor" med en liten klype salt ;-) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tidligere når jeg holdt på med idrett så var det bare Johnsonjohnson sportstaoe jeg brukte. Syns den funka veldig bra selv om det ble mye fuktighet. Så det er samme tapen jeg bruker nå om mulig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en dyrere løsning kan være basissokken.  Jeg bruker det ( av og til)

Skjult lenke - logg inn for å se den

evt compeed....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Blaser skrev:

en dyrere løsning kan være basissokken.  Jeg bruker det ( av og til)

Skjult lenke - logg inn for å se den

evt compeed....

Synes gnagsårsokk gjør det værre. Etter å ha gått med den en stund, og det begynner å bli fuktig/svett bak gelèen er det som å ha en våt frosk gnikkende inni sokken. Blir gnagsår av det etterhvert. Har man sokk innenfor gnagsåsokken blir den ødelagt og gnager enda mer.

De fleste sportsteiper sitter ok etter grundig skrubbing med zalo og fotbad og tørking, men løsner når huden blir svett under teipen etterhvert.

Compeed blir gnagd vekk, og rulles vekk etterhvert.

Folk som ikke svetter noe særlig på bena plages jo ikke med sånt, da sitter jo til og med ett plaster ok.

Leukotape har jeg sett etter men aldri funnet når jeg har vert innom apoteket. Men den skal prøves!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
25 minutter siden, Mareng skrev:

Synes gnagsårsokk gjør det værre. Etter å ha gått med den en stund, og det begynner å bli fuktig/svett bak gelèen er det som å ha en våt frosk gnikkende inni sokken. Blir gnagsår av det etterhvert. Har man sokk innenfor gnagsåsokken blir den ødelagt og gnager enda mer.

De fleste sportsteiper sitter ok etter grundig skrubbing med zalo og fotbad og tørking, men løsner når huden blir svett under teipen etterhvert.

Compeed blir gnagd vekk, og rulles vekk etterhvert.

Folk som ikke svetter noe særlig på bena plages jo ikke med sånt, da sitter jo til og med ett plaster ok.

Leukotape har jeg sett etter men aldri funnet når jeg har vert innom apoteket. Men den skal prøves!

Forsåvidt enig her.  Men dersom man svetter mye på føttene ( slik jeg gjør) er eneste alternativet å bytte til tørre sokker underveis.  

Min regel er å bytte hver time, og bruke sportstape/evt basis sokken/compeed.

og ja.. har med meg to par av basis sokken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leukotape sitter så fast at du burde vurdere å barbere der du taper. Har du hatt den på kort tid løsner den ikke etter en dusj. Har hatt på leukotape over en uke sammenhengnde på helen med dampsperresokk på på dagti.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.