Gå til innhold
  • Bli medlem

Minutt-for-minutt "Over vidden" i Bergen - strålende påskeføre


a_aa

Anbefalte innlegg

Jeg lurte litt på å ta en tur over vidden ila påsken (kanskje til og med April-overnattingen min), men er litt i stuss på hvordan føret blir for en skiløs vandrer som meg. Vil det bli enda en blytung tur der jeg synker ned til knærne i snø?

NRKs fotograf har dokumentert en hel "fersk" tur minutt-for-minutt - og det ser jo flott ut!

https://www.nrk.no/hordaland/bli-med-over-vidden-i-bergen-steg-for-steg-1.13969499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg ikke vært i byfjellene i dag, men her i Bergen nord (Veten, Tellevikfjellet og Høgstefjellet) er det fortsatt en del snø, men den bærer godt så det er fint å gå. Har hørt at det samme gjelder Gullfjellet, og at det der faktisk er mulig å komme seg opp på toppen til fots. Da burde vel ikke byfjellene være så veldig annerledes tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske mye snø på vidden ja! Jeg tror nok det kan bli jævlig slitsomt uten ski eller truger på bena 🤔 fra Ulriken (banen) til Vikinghytten er det vel rundt meteren med snø! Litt avblåst på noen av toppene, men ikke nok til at det blir å gå greit på føttene (mener jeg) 

du kan jo sjekke med fjellgeitene, de løper jo over der hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en tur, gitt: 

Men vær oppmerksom på at filmen ikke viser teksten på skiltene i hver ende av veien mellom Brushytten og Store Tindevatnet, som sier at veien er stengt pga rasfare. Siden filmen ble spilt inn (ser at den først ble publisert på NRK nett-TV 21 mars) har det i tillegg til skiltene også blitt satt opp sperringer nå - og grunnen var nok sikkert det relativt ferske raset som lå der... Jeg følte meg likevel relativt trygg, snøen var som betong etter de siste døgns kulde etter mildværsperioden - men hver og en får gjøre sine egne vurderinger om man vil trosse sperringer. Neste gang tar jeg nok Blåmanen-stien i stedet, mest for ikke å bli betraktet som en dumdristig idiot-turist, men også fordi jeg aldri har gått den veien før :)

5abd41e5623fd_SkiltSperring(IMG_20180329_120331378_HDR).jpg.37986da5efc623c2b03e7a46ad21e5c8.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.