Gå til innhold
  • Bli medlem

Ryddetips


Miamaria

Anbefalte innlegg

Annonse
LitekH skrev (20 timer siden):

https://www.biltema.no/bygg/oppbevaringshyller/oppbevaringssystem/veggskinne-2000042939

Biltema har fine veggskinner og hyllebraketter. Veggskinnene skrur du fast til stenderne i veggen med 600 mm avstand. Sett i hyllebraketter med ønsket avstand. Legg på hobbyplater og tilslutt får du en stor hylle med plass til plastkasser, telt og liggeunderlag.

Når mine bokser er 40 cm brede, da blir vel de brakettene i veien, alternativt det blir sløst bort mye åpenrom mellom boksene mine? Eller ser jeg det feil for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheSleepwalker skrev (13 timer siden):

Tåler vel så mye som metallet i øvre bit av skinna? 

Nå vet ikke jeg hvor mye det er heller da, men jeg ser ikke helt for meg at de tåler ubegrenset mye når plata blir stikkende utenfor. Synes de hyllene på bildet ser en del grunnere ut enn det mine skal være. Hvis jeg tolker det systemet rett også, så må mine skinner stå et sted i veggen der det ikke er annet feste enn plater, da er det vel enda mer begrenset hva de tåler. Men det kan være jeg ser det feil for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miamaria skrev (23 minutter siden):

Nå vet ikke jeg hvor mye det er heller da, men jeg ser ikke helt for meg at de tåler ubegrenset mye når plata blir stikkende utenfor. Synes de hyllene på bildet ser en del grunnere ut enn det mine skal være. Hvis jeg tolker det systemet rett også, så må mine skinner stå et sted i veggen der det ikke er annet feste enn plater, da er det vel enda mer begrenset hva de tåler. Men det kan være jeg ser det feil for meg.

Etter litt googling, finner jeg ut at Elfa sine 37cm lange knekter tåler 55kg jevnt fordelt, pr knekt. 70kg jevnt fordelt på 57cm lange knekter. 

De anbefaler også at platen ikke stikker lengre ut enn 3cm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da er det gjennomført en ny og langt mer omfattende aksjon på den samme boden. Nå er det ikke bare turutstyr her, men en god del. Første turkompis har vært innom og besiktiget herligheten, reaksjonen var "Wow! Nå ble jeg misunnelig!". Det er nesten så jeg er misunnelig sjøl.

Utgangspunktet var altså (her bilde fra 2019, men det var samme greia fremdeles bare X antall flere kasser og mer greier stappet inn her) noe sånn her:IMG_1098.thumb.jpg.e72aca86ffed8d8fbef85d4ac81ba14b.jpg

Siden det bildet er det kommet opp et par gamle baderomsoverskap nærmest døra (der bildet tas fra) og de henger foreløpig ennå, men jeg har røsket ut det innerste skapet og fjernet bordet:
70569417274__53A09914-E14E-4063-BAD6-BE0692FCD20E.thumb.jpg.1ec5f15f684c5c27b7e81339a64d5f3f.jpg

Så er det laget hyller tilpasset kassene mine på det meste av langveggen. På enden er det satt opp ei plate, som jeg nok kommer til å henge en del greier på. (Må bare finne ut hva det er jeg skal prioritere å henge her.)

IMG_5065.thumb.jpg.f366e97d249fb0f2319f513931f00434.jpgIMG_5067.thumb.jpg.11809aa9e0978dc3127d55ff8a927c5d.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

whistler skrev (På 24.3.2018 den 13.06):

Sett opp hyller og pakk alt i gjennomsiktige plastkasser. Gjerne sortert på hva det er. Kjøkkenting for seg, fiskeutstyr for seg osv. Det funker for meg ihvertfall 😃

For øvrig kan nevnes at dette tipset ble tatt i bruk i 2018, og har fungert siden - når det gjelder fiskeutstyr.

Kjøkkenutstyret sliter jeg ennå litt med å få sortert fornuftig, ettersom dette er så varierende størrelse på. Men nå forsøker jeg meg på å ha det i to store kasser (jeg har mange termoser) med noen små kasser oppi for bedre sortering. Da har jeg også diverse posemat i samme kassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben skulle kvitte seg med noen store metallskap som sto inne på kopirommet. Jeg grunnet til meg det ene. Passet "perfekt" til soveposer, liggeunderlag , tarp, telt og hengekøyer.

Det beste: var helt gratis 🥰

20230118_214557.thumb.jpg.25edd3210c322ad98bab901d85ea62f5.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miamaria skrev (På 24.3.2018 den 12.53):

Jeg klarer altså aldri å få orden på utstyret mitt. Nå er to håpløse boder en del av årsaken, men likevel. Ryddetips mottas med takk. Prøver stadig med nye systemer, men klarer ikke å lande på noe som faktisk fungerer.

Akkurat nå lurer jeg på, er det noen som har gode tips til hvordan lagre pakkposer sånn at det går an å finne frem i dem? (Alle stappet ned i en kasse sørger for at den jeg trenger alltid er på bånn.)

Én ting har fungert bra så langt, det er å henge opp sekker, pulk og fiskestenger i kroker på veggen. Men da var liksom veggplassen brukt opp...

Tak-kroker fra Jula til ski oppunder taket. 

Jeg har satt opp en lang hylle 40cm ned fra taket til sko.

Bruker Elfa trådkurver til løst turutstyr. Sorteres etter type.

Ytterbodene brukes til store, skitne, våte ting. Som sykler, ski, kano, packraft osv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.