Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans Helium Dome 3


polar13

Anbefalte innlegg

Kjenner tålmodigheten min nærmer seg slutten når det kommer til å slå opp dette teltet. Ser ikke for meg å stå i kuling å surre med ytterduken etter at innerteltet er satt opp. Er det noen her inne som får til å sette opp teltet med ytterduken på? Hvis ja hva er hemmeligheten? Oppdaget noen borrelåser på innsiden av ytterdukken som jeg satte fast rundt stengene, gjorde det enda værre å tre i stengene i etterkant. Har prøvd å dele teltstengene i 2 for å rulle det sammen og bruke det med pulkpose, men det er lite samarbeidsvillig, ender opp med at jeg må koble fra ytterduken på ene siden og bare glemme å bruke borrelåsene.

 

Har spurt Bergans om Cecilie Skog brukte en standardutgave av dette teltet, nekter å tro at hun har orket å ha surret så mye for å få det opp om kveldene. Eller hva er det jeg gjør feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Annonse

Jeg sliter med samme problem som deg.

Har noen blitt klok på hvordan man setter opp dette teltet alene i sterk vind?

Det er som en tragikomedie hver gang jeg skal ha dette teltet opp i vind. Hele konstruksjonen blir et eneste stort vindfang når stengene skal i spenn! Teltet fyker til værs som kite og begynner å rotere høyt i luften! Jeg står bare der å ber om at barduneringen ikke skal ryke, samtidig som jeg kjenner at frostskadene i fingrene siger på..

Innertelt og snømattene er derimot bare helt FANTASTISK i dette teltet. Noe som gjør at jeg virkelig har lyst til å finne ut hvordan Cecilie Skog fikk dette til på sine ekspedisjoner?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tubb skrev:

Innertelt og snømattene er derimot bare helt FANTASTISK i dette teltet. Noe som gjør at jeg virkelig har lyst til å finne ut hvordan Cecilie Skog fikk dette til på sine ekspedisjoner?

 

Send henne en melding da vel?

Hun er jo på sosiale medier 😌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.