Gå til innhold
  • Bli medlem

Solkrem som tåler kulde -hva fungerer best?


Memento mori

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Mareng

Legg den i innerlommen en halvtime, eller legg den i soveposen før du legger deg?

Solkremstift ble jeg allikevel solbrent av, men jeg vet jo ikke om vanlig solkrem ville virket bedre da. Men en dårlig førstegangserfaring sent i April var det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Mareng skrev:

Legg den i innerlommen en halvtime, eller legg den i soveposen før du legger deg?

Når det er minus 25-30 grader, ønsker jeg ikke å ha kjøleelement i verken jakke eller soveposen........er kaldt nok som det er. Da er det mer fokus på å holde seg varm og i live for min del. 

Løste det med å fylle en Nalgene flaske med varmt vann og pakket den inn sammen med solkremen en times tid. Men det tar på tid og fuel og bruke den metoden. 

Ha på solkrem er noe klisset herk, som jeg prøver å unngå så fremt det går, blir ett eller annet grunnleggende - langt inni meg som ikke liker det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Mareng skrev:

Solkremstift ble jeg allikevel solbrent av, men jeg vet jo ikke om vanlig solkrem ville virket bedre da. Men en dårlig førstegangserfaring sent i April var det.

Hm.. Høres jo ikke bra ut. Jeg går for ting som er laget mtp barn når det gjelder sånne ting. Høyest mulig solbeskyttelse og tåler gjerne litt ekstra vann osv. Viktig å få på nok og få smurt det godt utover. Og gjenta utover dagen.. Brukte denne her i helga og eneste grunn til at jeg vel ble litt rød er at den faktisk må has på huden - den beskytter ikke bare når den ligger i lomma.. Kom på når jeg var oppå toppen og hadde pause:

https://www.apotek1.no/produkter/la-roche-posay-anthelios-solstift-spf-50-9g-868174p

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Memento mori skrev:

Når det er minus 25-30 grader, ønsker jeg ikke å ha kjøleelement i verken jakke eller soveposen........er kaldt nok som det er. Da er det mer fokus på å holde seg varm og i live for min del. 

Løste det med å fylle en Nalgene flaske med varmt vann og pakket den inn sammen med solkremen en times tid. Men det tar på tid og fuel og bruke den metoden. 

Ha på solkrem er noe klisset herk, som jeg prøver å unngå så fremt det går, blir ett eller annet grunnleggende - langt inni meg som ikke liker det.

Solkrem på tur er noe dr****t. Helt enig med deg. Men helt uunngåelig på vintertur når man bikker utover våren. Jeg kjøper små flasker med sunblock på apoteket og har dem på brystlomma i jakka. Ikke opplevd at de fryser. I tillegg bruker jeg stift på leppene som jeg syntes fungerer veldig bra. Ingen grunn til å dra med seg store flasker med solkrem ihvertfall ;-)

 

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn greie som har konsistens som vaselin omtrent. Man åpner lokket og tar solkremen med fingeren. Funker i allslags vær. Husker ikke merket, men det er en uten vann, som er viktig i kulda. Om man har en tom liten vaselinboks eller lignende, kan man sikkert fylle denne med solkrem fra ei flaske før man drar på tur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
1 time siden, Lompa skrev:

Jeg har en sånn greie som har konsistens som vaselin omtrent. Man åpner lokket og tar solkremen med fingeren. Funker i allslags vær. Husker ikke merket, men det er en uten vann, som er viktig i kulda. Om man har en tom liten vaselinboks eller lignende, kan man sikkert fylle denne med solkrem fra ei flaske før man drar på tur..

En type snusboks/vaselinboks eller lignende var en veldig god idè :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.