Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Isbjørn soveposer?


krs

Anbefalte innlegg

Hei er det noen som har erfaring med disse soveposene?ser at de er litt tunge det er ikke viktig.Skal brukes for overnatting på motorsykkeltur i Norge .Men nettene er kalde selv om sommeren og man blir kald av å kjøre så det er viktig at posen holder hva den lover..Er 194 høy og fryser lett.Vil Barents være grei? Andre poser enn Isbjørn,som anbefales i samme prisklasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og velkommen til Fjellforum

Hvis vekt og volum ikke er noe problem er Isbjørn et bra valg :) Jeg har litt problemer med å se at en pose med komfortemperatur -10 grader skal kombineres med motorsykkelsesong men man kan jo alltids bruke den som dyne. Min - 11 pose er ikke i bruk om sommeren for å si det slik og jeg fryser også lett. NB. husk bra liggeunderlag, du kan ha nesten så varm pose du bare vil om du ikke har noe mellom deg og bakken (flatklemt sovepose isolerer dårlig)  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel starter sesongen tidlig .er jo fort 3-4grader nattestid eller kaldere om det er på fjellet..Og er også på utkikk etter liggeunderlag virker som thermarest er et godt valg ?Ser flere har hatt problemer med delaminering på Exped.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som er godt fornøyd med sine Thermarest underlag, jeg har aldri prøvd ett så det kan jeg ikke si noe om. Jeg har ikke hatt noen andre problemer enn en punktering på mine Exped underlag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
1 minutt siden, SnorreL skrev:

Det var vel så vidt jeg vet lenge siden, kun på ul-modeller, og skal være fikset av Exped nå. Ny lamineringsmetode, nytt lim eller noe..

«Like» mye delaminering på ikke UL. Har blitt fortalt at problemet ikke var knyttet til en spesifikk modell men type lim de brukte. De har byttet limet. UL er tynt og skjørt, men skal holde bra hvis det behandles med omhu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
3 minutter siden, SnorreL skrev:

Uansett ett fett siden det som sagt er fikset fra Exped nå (nytt lim). ;-)  

Mener det var @Tom42 som opplevde dette med ett Winterlite for ikke så lenge siden. Så det finnes vel ingen garantier enda for at det ikke skal skje.

Om så skjer, tenker jeg st man kanskje kan redde turen med å tømme litt luft og legge ett skumunderlag øverst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
4 minutter siden, SnorreL skrev:

Uansett ett fett siden det,  som jeg sa, er fikset fra Exped nå (nytt lim). ;-)   Jeg har tre Exped  underlag og to Thermarest og fornøyd med alle sammen. 

Jeg har Synmat 9 UL Winter. Lett og lite, men jeg stoler ikke helt på det, så tur over flere dager skjer ikke uten celleplast-underlag 😀

Jeg leser hva exped har skrevet, men stoler ikke helt på dem......he-he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid med celleplastunderlag her også.... Man vet jo aldri. :-)

 

Pussig nok betalte jeg akkurat nå fakturaen for min Isbjørn Bjørnøya sovepose som skal være ferdigsydd i morgen og forhåpentlig hos meg innen lørdag når jeg skal på tur.  Hadde jeg vært av normal størrelse hadde jeg definitivt kjøpt noe fra Rab eller liknende. Men Isbjørn blir jo billig selv på målsøm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.