Gå til innhold
  • Bli medlem

Rallarveien - barn


Trond

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Annonse

Hei - jeg syklet Rallarveien i fjor med min eldste datter på 7 1/2 år. Du kan lese mer om turen her: www.turbarn.no

De fleste anbefaler ikke barn å sykle på egen hånd før de er 10-12 år (det avhenger av hvor gode de er til å sykle og hvor lang tid dere bruker), men for oss gikk det helt fint når vi brukte sykkelkoblingen "FollowMe". Spesielt de to første milene etter Finse (retning Vatnahalsen) var tøffe, og der må mindre barn få hjelp.

Håper dette gir noen ideer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 2 måneder senere...
Ikke slepp ungene for tidlig utpå veien Rallarveien med egen sykkel! Var det ikke en gang for ca 10 år siden en gutt på 5 år som syklet utfor et gjel e.l?

Jeg tror ikke jeg hadde latt minstemann på 5 sykle rallarvegen alene nei - men når vi er på langtur kobler vi hans sykkel til vår egen med en tandemkobling - en slik FollowMe som BKM nevner. Da har vi full kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.