Gå til innhold
  • Bli medlem

Camp Villmark 2018


Heriks

Anbefalte innlegg

Jeg har vanligvis et noe ambivalent forhold til disse messene, joa .. jeg ender stort sett opp med å reise, løper gjennom (får fnatt av folkemengden) og konkluderer med at det vel egentlig var bortkasta. Men har sett litt på programmet til Camp Villmark i år og syntes faktisk det ser ut som om det kan være endel interessante foredrag det kan være verdt å få med seg, så spørsmålet blir hvilken dag man skal reise .. eller om man må sette av hele helga :P Mye er jakt- og fiskerelatert men for å se litt på det andre:  

Lørdag: Velg riktig tuutstyr (Randulf Valle), En ekspedisjon over dørstokken (Tursøstre), Samarbeid og tillit - nøkkelen til suksess (Robert Sørlie), Rovdyra, med nebb og klør (Petter Bøckman) Vinterdans (Marit Beate Kasin), Livet som profesjonell klatrer (Magnus Midtbø), Gjør alvor av ekspedisjonsdrømmen (Lars Monsen), Jakten på det gyldne øyeblikk (Stian med sekken), En hundekjørerfamilies villmarksdrøm i Alaska (Roger og Laila Leergaard), En bit av mitt villmarksliv, ekspedisjoner og nødhjelpsarbeid (Vibeke A. Sefland) 

Søndag: (Her har jeg bare tatt med det som jeg ikke har skrevet på lørdag, sjekk programmet det er mye som går flere ganger og mye som går samtidig på ulike scener): Uteligger (Svante Strand), Verdens Beste turutstyr (Marius Nergård Pettersen), Tett på naturen og tett på deg selv, på naturens vilkår (Bodil Gilje og Revir Bushcraft), Langdistanse hundekjøring - Ekstremsport i villmarka (Lars Monsen), Hvordan ta bedre bilder (Yngve Ask)

Ser ut som det må bli en tur i år også :P     

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, whistler skrev:

[..] tror jeg det kan blir moro og antagelig mye billigere :P

Ja, i alle fall hvis du har fiskeutstyret fra før, hvis ikke kan jo det fort bli hipp som happ :P

  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler litt det samme som deg @Heriks, at messa ikke fenger noe særlig. Jeg ender også opp med følelsen av bortkastede penger. Ikke kjøper jeg nytt våpen, eller fiskestang hvert år og jeg savner stort sett mer generelt turutstyr. Hovedfokuset på messa gjennom mange år er jakt og fiske, med generelt friluftsliv lite representert. Jeg får legge til at dette er mitt inntrykk og at de som er mer jakt og fiskeinteressert enn meg føler det annerledes. Men som du sier så ser et par av foredragene interessante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig aldri frista her helle. Fiske og jakt er ikke hovedinteresse min, men virker som det er fokus.  Men lørdagen med Magnus og Stian hadde vært gøy da. Bra at de faktisk har med litt klatring 👌🏻  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, rayun skrev:

Føler litt det samme som deg @Heriks, at messa ikke fenger noe særlig. 

Nå er nok min skepsis knyttet mer opp mot konseptet "messe" generelt, enn jakt- og fiske fokus på akkurat denne messa. Det er flere av jakt- og fiskeforedragene jeg også kunne (og vil) få med meg .. tenkte bare jeg skulle fokusere på noe annet akkurat her. Og jeg syntes det er mer generelt friluftsliv i år enn jeg har registrert tidligere, og mange spennende foredragsholdere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2018 den 11.43, Heriks skrev:

min skepsis knyttet mer opp mot konseptet "messe" generel

Reiser som regel på denne, og kommer tomhendt hjem, bortsett fra litt mat på veien. Men syns standen til Helsport er verdt turen, artig å se nesten alle teltene de har oppslått. Har planer om å kjøpe et telt i år, og selge en del andre, for å greie meg med færre telt totalt sett. Så kommer nok til å ta med meg et liggeunderlag og prøveligge/sitte med stoltrekk i år.

Hadde det var artig å satt et/to klokkeslett og ett oppmøtested pr dag for Fjellforumere inne på messeområde? Så kunne noe møtes om de hadde lyst?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Memento mori skrev:

Hadde det var artig å satt et/to klokkeslett og ett oppmøtested pr dag for Fjellforumere inne på messeområde? Så kunne noe møtes om de hadde lyst?

Bare å bestemme tid og sted det, jeg har ikke så definerte planer om når (eller i det hele tatt om) jeg skal reise at jeg vil binde meg opp til å være ansvarlig for dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kjell Iver skrev:

@Heriks neste år får du stille på stand for forumet! :) Vet ikke hva vi skulle selge men :) 

Er vel bare å vise seg fram... ha noen effekter som kaffekrus med logo, nøkkelringer, neck, klistremerker eller lignende :-) En konkurranse eller noe som trekker folk bort. Har hatt suksess med dette på lignende arrangement selv :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

78EDC8EF-209B-47FC-8055-B2F347CF1808.thumb.jpeg.639e885bbdb88cf9666d4e7f16cafda4.jpeg

Var innom i dag fra de åpnet, var som det pleier. Hadde noen konkrete ting, som jeg fikk sjekket ut. Så var verdt turen for min del. Helsport har en meget fin stand, ønsker du å prøveligge telt er dette den beste muligheten gjennom hele året i Oslo-området. 70F1CB9A-151B-4AE0-8782-78236D0A62F3.thumb.jpeg.66f07f0290f80f987fb219cae1c14421.jpeg

Bra tilbud. 

AB90064E-CF2E-479F-8385-542D6CA402BB.thumb.jpeg.48a61a1684d4cc836e245a4ce3148b3c.jpeg

Fant også noen flotte trekopper til 750kr stk. Ble med å se på det fine håndtverket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2018 den 9.41, Memento mori skrev:

Hadde det var artig å satt et/to klokkeslett og ett oppmøtested pr dag for Fjellforumere inne på messeområde? Så kunne noe møtes om de hadde lyst

Om det er noen fra fjellforum som vil helt uformelt møtes kan det skje kl 14 lørdag og søndag på møtepunktet ved "D" se vedlagte bilder. 

For å vise at du er en fjellforumer, ha fremme mobilen med fjellforumsførsteside. 

Det er ingen ansvarlige, ingen agenda og hvem som kommer er uvisst!IMG_2181.thumb.JPG.ff10942f16624765f60ce090b8dd4f49.JPG

IMG_2180.thumb.JPG.31cabe8e009dab3ce404d409b5cf246f.JPG

Møtepunktskilt i taket.

IMG_2179.thumb.JPG.0260ab8494f0a01d6d0d88630878438b.JPG

Denne kiosken var ikke åpen, og der var det stoler og bord, vet ikke hvordan det er i morgen. 

Ps: skriv gjerne her hvordan det går. Jeg kommer ikke, da jeg fikk gjort det jeg skulle i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, tshansen said:

Det river i sjelen at jeg ikke har mulighet til å være på denne messen!

kan noen knipse mye bilder? 

Off-topic og kanskje en trøst : kom så langt som til Teddys i dag etter at en kompis mente det var like greit trist som i fjor. Hadde ikke noe jeg ville se på / etter så sikkert like greit å bruke pengene på utepils i godt selskap. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Memento mori said:

78EDC8EF-209B-47FC-8055-B2F347CF1808.thumb.jpeg.639e885bbdb88cf9666d4e7f16cafda4.jpeg

Var innom i dag fra de åpnet, var som det pleier. Hadde noen konkrete ting, som jeg fikk sjekket ut. Så var verdt turen for min del. Helsport har en meget fin stand, ønsker du å prøveligge telt er dette den beste muligheten gjennom hele året i Oslo-området. 70F1CB9A-151B-4AE0-8782-78236D0A62F3.thumb.jpeg.66f07f0290f80f987fb219cae1c14421.jpeg

Bra tilbud. 

AB90064E-CF2E-479F-8385-542D6CA402BB.thumb.jpeg.48a61a1684d4cc836e245a4ce3148b3c.jpeg

Fant også noen flotte trekopper til 750kr stk. Ble med å se på det fine håndtverket. 

Jeg endte opp med å kjøpe en sånn kopp for ett år siden. De koster ingen tvil om det, men samtidig er det lagt endel arbeid i dem, og sist men ikke minst så er de fine og veldig gode og holde

 

Endret av tklami
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.