Gå til innhold
  • Bli medlem

7-fjellsturen (Bergen)


Torgeir

Anbefalte innlegg

Nå er det snart tid for den klassiske turen over de syv fjell igjen.. 25. mai er datoen og Lyderhorn, Damsgårdsfjellet, Løvstakken, Ulriken, Fløyen, Rundemanen og Sandviksfjellet er toppene. Dette er en kjempetur, med sine 3 mil bortover og 2200 meter oppover. Dette er også en tur for folk utenfra, så det er bare å ta turen til "byn".. :wink:

Jeg gikk den i fjor, sammen med et par tusen bergensere og andre. Det ble litt mye kø på stiene, så i år er planen å starte så tidlig som mulig. Vi gjennomførte greit, og gikk i mål akkurat da det begynete å regne :lol:

Les mer om 7-fjellsturen på: http://www.bergen-turlag.no/codeland/article_pres_main.asp?ID=1116

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var med på turen i fjor, men er usikker på om det vert noko i år. Dukkar eg opp, vert det nok i sju-tida om morgonen for å unngå køane, spesielt ned frå Lyderhorn var det veldig kaotisk såvidt eg hugsar. Sjølve turen var kjempemessig, med flott utsikt og fint ver og masse hyggelege bergensarar :wink:

Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå er klippekortet innkjøpt, og jeg er klar for tur :)

Nå er jo jeg egentlig motstander av sånne "flokk og følge"-turer i DNT-regi, men denne må jeg ha med meg.. Blir mer som en konkurranse, der man konkurrerer mot seg selv + venner og bekjente. Dessuten regner jeg ikke byfjellene rundt Bergen som ekte villmark, for det er jo sjelden mer enn en kilometer eller to i luftlinje til nærmeste hus.

Et flott arrangement der man kan få testet formen før fjellsesongen starter for alvor :)

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var turen vel gjennomført.. Vi var 3 karer som gikk i lag, samme gjeng som i fjor. Denne gangen skulle vi teste oss skikkelig, så vi økte tempoet og kuttet ut/kortet ned alle pausene.

Vi startet 06:55 fra Gravdal, og været var brukbart. Det hadde regnet natten før, så terrenget var skikkelig bløtt, men bortsett fra ei lita skur i 07:20-tiden gikk turen uten nedbør. Fikk til og med litt sol innimellom.

Vi gikk fort, delvis jogget, og var blant de 50 første til Danmarksplass. Dvs: de fleste "men in tights" hadde passert oss da.. :oops: Der kom vi inn i folkemengden som skulle gå 4-fjellstur, så det ble en del "forbigåinger" oppover.

Da klokken rundet 14:25 var vi i mål, rett under 7:30 timer. Kraftig forbedring fra i fjor, da vi brukte 10:10 :cry: Men det har gått hardt utover beina; dønn stiv og flere mindre gnagsår, på tross av omstendelig taping før vi startet.. Men det går fort over :?: En fantastisk tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.