Gå til innhold
  • Bli medlem

Bukse som tåler mye


A-nala

Anbefalte innlegg

18 timer siden, Miamaria skrev:

Akkurat hva jeg trengte nå, sitter og holder på kortet når Freke er på tilbud hos Fjellsport. Takk!!!

Sidan testen vart posta kan eg føye til at metallhempene ved foten har gnagd seg gjennom innfestinga. Den buksa er IKKJE verdt prisen, sjølv på tilbod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slitesterk bukse ja. Jakter selv den ultimate buksa, og sliter litt. Opplever at de slites og blir fort hull på. Knær, ræva eller litt nede ved anklene. Fannt så denne klattermusen Brage Pants, som jeg nå venter på. Denne er vanntett og har ekstra slitesterke knær rumpe. Og beinavslutninger. Vet at det blir av noen anbefalt ei tynn overtrekksbukse, men disse tåler rett å slett ikke å bli brukt skikkelig... Må ha ei som tåler å skli på Ræv med, sitte på Knær i fjæra, tåle at hunder hopper på den.

Norrøna recon klarer seg fint, men skulle absolutt hatt ekstra beskyttelse på Knær og i rumpa, så kan man være Litt mindre forsiktig med den :) fjellreven bergtagen eco shell hadde På Sine prototyper beskyttelse på knær Og muligens rumpa også, men fjernet dette da buksa kom i salg.. Skulle gjerne hatt tatt i prototypen:) 

Noen med erfaring med klättermusen Brage her inne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klättermusen Brage ja. Ankom i posten i dag. Første jeg tenkte når jeg dro denne buksa på meg var Wow!! Den er solid, litt tung, men førsteinntrykket er at denne tåler Juling!! 2 gode lommer på lårene, samt 1 liten lomme heeeelt oppe På venstre side. Fin til nøkler eller annet du ikke vil miste. Solid forsterkning på knær, rumpe og benavslutnkng. Jeg smilte fra øre til øre, helt til jeg skulle prøve den med skisko, og vanlige fjellski.... Snølåsen strammer ikke tight nok rundt skoene..... Til å være ei bukse som er beregnet for back country skiing, så er dette rett og slett for dårlig. Sææærlig når bukse benene ikke lar seg stramme skikkelig rundt skoen, og ikke har støvelkrok... Så hvis du bruker denne i snøen, så har jeg en meget stor mistanke om at buksa vil skli opp, og du får snø oppover leggen:/ så.. Ei bukse til 5500 kroner, egner seg ikke til det den er tiltenkt. I mine øyne i allefall. Så denne går i retur. 

 

Så... En annen slitesterk skallbukse som kan brukes året rundt (gjør ikke noe om den er litt tung, og bib eller jakt bukse duger også) er jeg fortsatt på jakt etter... 😕 Brage går desverre i retur... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En stund siden det har vært liv i tråden ser jeg, men er overrasket over at ingen til nå har nevnt Fjällräven Keb. Riktignok ikke vanntett right of the bat, du må impregnere denne med greenland wax om du ønsker god vannbestandighet. Den negative siden er at ved bruk av voksen, slutter stoffet å puste der den er påført, men den blir samtidig like vanntett som det jeg ellers har av gore-tex plagg. Slitesterk som juling, og godt forsterket på knær og innside av nedre del av leggen. Har til nå tålt mye sitting på knær i diverse terreng, hundeklør etc. Jeg har hatt min i et par år nå, og den blir brukt MYE. Nok stretchpaneler til at den puster godt, gode luftemuligheter med glidelåser på legg og lår, to store lommer på lårene samt dype "vanlige" stikklommer. Som andre har vært inne på tror jeg du skal ha trøbbel med å finne en bukse som innfrir alle kriteriene til trådstarter, men med Keb kommer du langt på vei etter min mening.

Nå har ikke jeg fått med meg om trådstarter faktisk har funnet seg en bukse, men tenkte denne var grei å nevne allikevell :) 

Og sier +1 på Norrøna Recon, har siklet på denne i lang tid. Min søster har en sånn, og hun spør når jeg skal ta til vett å skaffe meg en jeg også :D Hun har brukt den i godt og vell et år til alt som er hunderelatert, pluss en del tur, og ser ikke slitasje på den enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
På 12.5.2018 den 17.34, ViktorS skrev:

Slitesterk bukse ja. Jakter selv den ultimate buksa, og sliter litt. Opplever at de slites og blir fort hull på. Knær, ræva eller litt nede ved anklene. Fannt så denne klattermusen Brage Pants, som jeg nå venter på. Denne er vanntett og har ekstra slitesterke knær rumpe. Og beinavslutninger. Vet at det blir av noen anbefalt ei tynn overtrekksbukse, men disse tåler rett å slett ikke å bli brukt skikkelig... Må ha ei som tåler å skli på Ræv med, sitte på Knær i fjæra, tåle at hunder hopper på den.

Norrøna recon klarer seg fint, men skulle absolutt hatt ekstra beskyttelse på Knær og i rumpa, så kan man være Litt mindre forsiktig med den :) fjellreven bergtagen eco shell hadde På Sine prototyper beskyttelse på knær Og muligens rumpa også, men fjernet dette da buksa kom i salg.. Skulle gjerne hatt tatt i prototypen:) 

Noen med erfaring med klättermusen Brage her inne? 

Hva med fjellreven buksa du selger da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er en Norrøna Trollveggen Gore tex light pro på vei i posten til meg. Fikk endelig sett litt på den, og det virker som ei knall helårs skallbukse.

Avtagbart gamasjer, justerbar nede i beina, gode lommer, god ventilering, mulighet for å sette på bib-del, og ett relativt sterkt stoff, gjorde at denne ble kjøpt.  Tror den skal bli knall, og det viser seg også at Norrøna har en passform som passer min halvstutte halvfeite kropp ganske så bra. 

Prøver dog å finne litt mere info om Gore tex light pro som bruker i denne buksa. Hva er forskjellene mellom light og non-light...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.