Gå til innhold
  • Bli medlem

Soveposetrekk


Anbefalte innlegg

Hei,


Jeg er på let etter et trekk som kan beskytte soveposen min (dun). Først og fremst for å hindre at soveposen trekker til seg (altfor mye) fuktighet. Har funnet dette på xxl til en billig penge:

https://www.xxl.no/helsport-coverzip-nylon-overtrekkspose/p/1024343_1_style , men usikker på om det gjør jobben. Andre anbefalinger? Kan jeg bruke vindsekken min rett og slett?

Håper på tilbakemeldinger. 

 

Hilde :-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den der kan gi mer fukt enn beskyttelse for fukt. Jeg har bare opplevd at posen blir klam og våt av kondens inni trekket. Men det kommer jo an på temperaturforskjeller utenpå/inne i posen. Har sovet ute med dette ved alt fra 0 til +15 (og mye vind). Når skal du bruke eventuelt trekk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
15 timer siden, TheSleepwalker skrev:

Sy en grevling av et ikealaken? Burde puste bra, men ikke beskytte mot mer enn smuss 😂 

Hva med å impregnere det med Nikwax cotton proof i vaskemaskinen eller impregneringsspray?

Tynne laken puster bra, og med impregnering beskytter de kanskje mot fukt?

Men mulig den mekaniske kontakten med innerduken i teltet i fotenden vil gjøre at trekket blir fuktig allikevel. Men til bruk uten telt, så kanskje?

Endret av Mareng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
33 minutter siden, Globerotta skrev:

Ja, har vært inne på et sy en pose av et eller annet stoff. Nå har jeg bestilt en Mammut Grevling gjennom Fjellsport - får prøve ut den. Den skal visstnok puste på overflaten. Time will tell.


Tusen takk for alle svar. :-)

Gratulerer! Kom gjerne med tilbakemelding etter bruk😊

Endret av Turlyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.