Gå til innhold
  • Bli medlem

Jogge med d600 og tamron 24-70 i sekken ?


Karbonfilt

Anbefalte innlegg

Hei, 

Aspirerende fotoentusiast her. Jeg syns ofte jeg ser mye fint når jeg er ute og jogger. Kan jeg jeg ta med kameraet mitt i sekken eller vil det ta skade av det? 

Jeg har et d600 med tamron 24-70. Noen som har erfaring med dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje litt vel generisk spørsmål... ja det kan absolutt ta skade av det om utstyret ligger å skrangler løst i sekken når du jogger. Spesielt så er zoom objektiver relativt sårbare for støt grunnet komplisert optisk konstruksjon. 

Men hvis det ligger godt pakket uten at det får støt eller lignende skal det ikke være noe problem :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Flott, takk for svar. Det blir med kamerabag og genser ol pakket rundt så det ikke ligger løst:)

Jeg leste i mellomtiden en artikkel på petapixel hvor en kar løp et gjørmehinderløp med 24-70 linsa og d750 som begge overlevde, det beroliget meg litt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har selv Nikon D810, normalzoom og vidvinkelzoom slengende blant spade, søkestang og hjelm i topptursekken vinterstid. Hender jeg tar snøen i veldig nært øyesyn (les: tryner) også.
Pakker det også inn i lue, genser, etc..
Aldri tatt knekken på noe annet enn kroppen!

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.