Gå til innhold
  • Bli medlem

Børgefjell i juli


MatsHJ

Anbefalte innlegg

Annonse
13 timer siden, MatsHJ skrev:

Hei lokalkjente. 

Hvordan er forholdene i for en ukes fottur i Børgefjell juli måned vanligvis? 

Mvh.

Mats

Elvene kan være store og mygg/klegg/fluer kan være et problem. Det er ikke likt fra år til år. Noen år lite snø, noen år mer. Tendensene har vært senere vår de siste årene, men fasit finnes ikke. Børgefjell er også stort og variasjonene er veldig store fra Susendalen og sørover. Spørs hva man er på utkikk etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Kjell Iver said:

Elvene kan være store og mygg/klegg/fluer kan være et problem. Det er ikke likt fra år til år. Noen år lite snø, noen år mer. Tendensene har vært senere vår de siste årene, men fasit finnes ikke. Børgefjell er også stort og variasjonene er veldig store fra Susendalen og sørover. Spørs hva man er på utkikk etter

Takk for svar - da får vi avvente å se, og heller ha noen alternativer i bakhånd. 

Ruta er på langt nær satt, hadde tenkt å gå etter forholdene og heller legge ambisjonene om mil igjen hjemme. Vi er ikke storforlagne, fiskevann og gode teltplasser holder i massevis. 

 

Mats 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av mine Børgefjellturer har foregått i juli, og vi har alltid hatt fine turer. Det avhenger selvsagt litt av hva dere ønsker av terreng og sånt, men muligheter finnes. Jeg ville nok, hvis mulig, lagt turen til siste halvdel av juli. Personlig har jeg som oftest startet fra Viermanesset. Der er man relativt lavt i terrenget og sommeren har kommet tilsvarende lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 5 flotte turer i 2. Halvdel av juli fordelt over 4 somre. Ingen av turene har imidlertid værd noe sukses ift fiske. For kaldt vann og lite insekter. Enkelte år har isen fortsatt ligget i 650-700m høyde sent i juli og myggen hadde ikke kommet. Hvis det blir noe neste gang venter jeg til 2. Uke i august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.