Gå til innhold
  • Bli medlem

Fra Gjøvik og hjem til Sundvollen - Dag for dag


Memento mori

Anbefalte innlegg

Annonse
1 time siden, a_aa skrev:

erfaringer med lykt med 18650-batteri i såpass lave temperaturer som du hadde her?

Jeg må si er imponert over 18650 batteriet, her i en-tall. Det holdt med et batteri på hele turen, selv om det ble både kaldt og mange timer. Det at lykta kan dimmes slik jeg vil er gull verdt. Hadde med en ekstra lykt, siden jeg ikke var helt sikker på hvordan det nye systemet funket. Men heretter blir det bare 18650 batteri og den nye lykta. Hadde med alle tre batteriene. Det at batteri blir varmet opp av lykta må hjelpe veldig mye. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, tshansen skrev:

Hvilke erfaringer gjorde du deg med GPS'en.... Brukte du denne aktivt på turen?

Ja jeg brukte den aktivt, det er bra skiltet mange steder, men spesielt de dagene jeg måtte tråkke løype selv, var den god å ha. Også til å finne myrer til teltplasser når du ikke er kjent funker kartene på den veldig bra. Har inne hele Norge og detaljkart på sørøst. 

IMG_2605.thumb.JPG.b1a3640edb5434e0269e694d07f114f2.JPG 

8 timer siden, tshansen skrev:

Var alle ruter lagt inn på forhånd?

Hadde lastet ned pendlerrennet sin rute som gikk over Harestua og inn til Oslo. Denne variere fra år til år, og stemmete ikke helt med bilde over. Hadde lagt denne inn som spor i GPS'en. Men da jeg svingte ned mot Grua kunne jeg ikke bruke denne. 

E24665AB-DD4B-47AC-9894-59A86CE9309E.thumb.jpg.1e54bee67f8c83d7a69279f18cc07e95.jpg

På skiforeningens ruteplanlegger, kan du også lager ruter som følger skispor. Men får feil når gpx fila lastes inn i basecamp/mapsource. Denne laget jeg når jeg kom hjem. Det er synd at ikke det ligger skispor i kartgrunnlaget til Garmin. Det er også savnet på mange analoge turkart. Både sommer og vinterruter burde vært tegnet inn, sammen med kjente svake punkter på is. 

8 timer siden, tshansen skrev:

Plottet du turen underveis ved hjelp av GPS?

Plottet hele turen, et et par unntak. Gikk tom for strøm en gang, og glemte/trykket ikke hardt nok på on knappen en gang. Har alltid et sett med ekstrabatterier i lomma på armen. Dobbeltsjekk at den faktisk er på er nok lurt.

Når det er dekning på telefonen er den bedre og bruke hvis du ikke har lagt inn rute/spor syns jeg. Men det var ikke dekning nok på mye av turen, selv om det kan se slik ut på innleggene i tråden. Så det gamle gode Analoge kart var også i bruk, ved de fleste kryss. 

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da laget jeg en Artikkel her på forumet av turen. Tråden har blitt veldig lang og jeg hadde 370 bilder som utgangspunkt. Disse ble til 60 som burde vært med, men ryddet ned til ca 30 som er i artikkelen. Dette for at det ikke skulle bli for langt, brukte 3 timer i går kveld og skrev tekst/ordnet. 

Så nå er det enkelt og ganske oversiktlig hvis dere vil vise turen for de rundt dere som kanskje ikke er like friluftsinteresserte som mange av oss her inne. 

God Påske til dere alle ☀️

  • Liker 4
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne
  • Heriks fjernet fremhevingen av denne emne

Da kom jeg tilfeldig over en på insta som startet den 9 mars (jeg startet den 10) og gikk mye av samme ruta, men som startet på Lillehammer. Han har også skrevet om turen i sin blog, mye fine bilder, men blir veldig smått på paden.  Fant ikke ut hvordan jeg skulle få innlegget og bildene store, tror det er en gammel blogtype. Men verdt en titt. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.