Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har du kjøpt eller solgt brukt nå?


nesning

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte det kunne være interessant å se hva og hvor mye som blir kjøpt brukt. Det er selvfølgelig stas med nytt utstyr og dette skal ikke være noe konkurrerende tråd til «hva har du kjøpt nå?». Men det kan være mange grunner til å kjøpe brukt. En av de viktigste i mine øye er gjenbruk, altså miljøgevinsten. Del gjerne hva du har skaffet deg på Finn, Fjellforum osv. og hvorfor. Det er jo også noe man kan skryte av.

I det siste fikk jeg tak i en god del fiskeutstyr på Finn som var lite brukt og som jeg ellers ikke hadde råd til. En teltpose til pulk ble kjøpt via Fjellforum i fjor.

  • Liker 6
  • Takk 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det en ting jeg er ute etter så sjekkes det alltid opp på Finn først, finner jeg det ikke momentant der så lagrer jeg søket og får beskjed når nye kommer ut. Har vel enda ikke vært spesielt misfornøyd med noe jeg har kjøpt på Finn egentlig, og man forstår fort hvem som er seriøse og ikke. Miljøgevinsten som nevnt her noe jeg syns er viktig, veldig mye impulskjøp som aldri blir brukt, som da igjen kan komme meg til gode. Ofte under halve prisen for en gjenstand som er tilsynelatende ny. 

Siste frilufts relaterte Finn handelen var en Bergans morgedal anorakk. Omtrent flunkende ny til 1/3 av ny-pris. 

bergans-morgedal-anorak.jpg 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt initativ. Siste jeg kjøpte brukt var en Clik Elite fotoryggsekk. Kjøpte den sammen med en sunsniper reim, 800kr totalt fra finn. Dette er en sekk beregnet for aktivitet og en viktig ting med den er at en kan åpne midtskilleren i sekken og sette nedi en stor tele/kamera. Sekken har forøvrig flat bunn og står derfor oppreist på bakken. Sammen med et skikkelig hoftebelte kan jeg bruke denne på dagsturer. 

Bilde lånt fra nettet.

20111025_trt-26.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En enorm Fjellduk fra Helsport. Ubrukt. Selger var ikke sikkert på navn, men den skulle være isolert. Ut fra beskrivelse konkluderte jeg med det måtte være en Fjellduk X-trem.

Alltid morsomt å hente pakke i posten, men i dag ble jeg heller overrasket. Denne duken var gigantisk. Består av to lag - noe som skulle tilsi X-trem Flex. Men begge lagene er isolert, så blir ikke helt klok 😊 En hybrid/prototype kanskje? Hovedlaget er som på X-trem, men så er det enda et isolasjonslag (avtagbart). Klokker inn på småpene 3.5 kg alt komplett.

Tror den blir å bruke uten lag 2 med isolasjon. Tips om hvilken duk dette er mottas med takk 😊 (selv om det egentlig spiller liten rolle) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett før vinterferien fikk jeg tak i et par ubrukte (?) Alpina BC skisko i lær. De fikk jeg stor glede av i vinterferien. Jeg som ikke er noen racer på bortoverski fikk veldig god støtte i disse. De virker veldig solide. Og prisen var 300,- så jeg har fått skisko for resten av livet her. 

I dag fikk jeg en Bergans skallbukse med lappene på fortsatt. Har veldig lenge lett etter en bukse med mer bevegelsesfrihet for toppturer enn min gode urgamle Norrøna-bukse. Fikk de for 750,- så er mer enn fornøyd nå 😀 

 

0FAD0279-2241-456F-806A-8C839FB90FFD.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke brukt, men kjøpt privat via finn - så en kobberkjele i fjor med en kul kopp som lokk på en tur i fjor høst. Forelsket meg litt i den, men eneste jeg klarte å finne i butikk her kostet skjorta + litt. Dukket opp en maken i helga til en veldig hyggelig pris. På andre siden av landet, men med snill søster som hiver seg på bybuss og henter så går jo alt fint. :D

Og ikke helt nylig, men gjorde noen kjøp jeg var særs fornøyd med i fjor:

Bergans skibukse med Dermizax. Knapt brukt, betalte vel 300,-- lokal kjøp/salg-gruppe på FB
Bergans turbukse (Breheimen 2 - Dermizax) på Fretex sin popup-butikk på Rondaståk. 200,-
Kjøpte også en velbrukt eldre fjellpulken med drag og sele på Kjøp og salg på FB i fjor.

 

Og så startet jo jeg hele fjellforumhistorien min pga et bruktkjøp også. Jeg hadde funnet ut at jeg og ungene skulle bli friluftsmennesker men da trengte vi et telt. Oppdaget et til salgs her inne, og Akka Dome-teltet til @Humbug har fått vært med oss på mange fine turer de siste (snart) 3 årene. :cheer:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke utvide tråden til å hete hva har du kjøpt _eller solgt_ nå, sånn at jeg også kan få poste innimellom?

Nuvel, jeg kjøpte et par skisko brukt i vinter, om ikke annet. Så hver gang jeg ser de skoene på tilbud tenker jeg ha ha ha, jeg kjøpte mine myyye billigere. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 3/7/2018 den 19.15, Miamaria skrev:

Nuvel, jeg kjøpte et par skisko brukt i vinter, om ikke annet.
Så hver gang jeg ser de skoene på tilbud tenker jeg ha ha ha, jeg kjøpte mine myyye billigere. :)

Du fikk jo med tidligere eiers tåfis på kjøpet... :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎07‎.‎03‎.‎2018 den 19.15, Miamaria skrev:

Kan vi ikke utvide tråden til å hete hva har du kjøpt _eller solgt_ nå, sånn at jeg også kan få poste innimellom?

Det er en god idé. Det har jo samme verdien i prinsippet om du kjøper eller selger brukt..

Jeg vet bare ikke hvordan man endrer trådtittelen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg faser ut mer og mer skallbekledning og syns det tar litt plass i sekken til regnbeskyttelse så vært litt på utkikk etter poncho i det siste. Har brukt litt fjellduken orginal tidligere men den blir "for mye" til småturer eller kun regnbeskyttelse. En fjellreven poncho gikk rett foran nesen på meg men fant en fra Helsport. Helt ny og til 1/3 av ny-pris inkl frakt 🙂 kom i posten i dag, svært fornøyd. 

89D3E87E-D608-42FB-AE80-017AE3FACF0D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks endret tittelen til Hva har du kjøpt eller solgt brukt nå?
41 minutter siden, nesning skrev:

Det er en god idé. Det har jo samme verdien i prinsippet om du kjøper eller selger brukt..

Jeg vet bare ikke hvordan man endrer trådtittelen... 

Endret tittelen for deg ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Solgt de siste månedene:

- Komtesele

- Segebaden drag for hund

- Crispi Jøkulen BC fjellskisko 😭 (Mye bedre enn Crispi stetind, men desverre for små, og gått ut av produksjon. Ligner på Stetind heavy duty versjon).

- Alpina BC skisko

- Alpina frost barneskisko

Kjøpt brukt:

- Slalomstøvler barn

- Slalomski barn

- Langrennsko barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

E132627A-9D9E-4AC8-BD7A-D1DFEA430121.thumb.jpeg.9c1b4c9ba3000e1f869e1db270a6575c.jpeg

Pleier å ha en gjennomgang av turutstyret en gang PR år. I år rydder jeg også i andres skap og skal ha en gjennomgang av alt mitt jordiske gods. Blir mye som skal ut på finn. Først ut i år var en fjellsport sovepose kompakt 1500 som gikk for 200kr. Vasket før salg. Bra ting kommer i bruk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

90171BFF-45D9-4AF5-947D-5B51550ACB27.thumb.jpeg.5513ff8108ddd5b73bd29f8066763a0f.jpegDa er det pakket og sendt ut følgene, alt via finn:

  • Lett dunpose - erstattet av quilt i fjor
  • Fiberpose med kompresjonstrekk - byttet til WM dun så kone mor ikke fryser på tur
  • Eldre Recon pakksekk - kjøpt nye versjonen
  • Hilleberg Nallo 2 - blir trolig byttet i Nallo 2 (3) GT - Et bra telt men savner et sted å lage mat.
  • Helsport Børgefjell T2 SL telt - Ikke vært i bruk på 2 år
  • Fjellpulkenbag 155 - Oppgraderte til 250 L
  • Primus gassbrenner - Ikke vært i bruk på 2 år
  • Hilleberg Soulo med bunnduk - Ble litt lavt under taket, men et knall telt

Litt postkontor følelse😂, og bankkontoen smiler😀

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

finn.no er et bra sted, da har jeg lagt ut en ny bunke med annonser. En del forsvinner raskt. Det som er solgt nå er :

  • Et kjelesett i aluminium - ikke brukt på 2 år
  • Et superlett gassbrenner som jeg fikk med i en pakke med deler
  • Fiskars øks av gamle x7 typen  - trenger ikke to
  • Kaffekjele for bål - som kom inn med noe annet
  • Letherman verktøy, som ble for tungt for mitt bruk. 

Litt jobb med å lage annonser, og svare på spørsmål. Et telt blir hentet i morgen, og da blir vel også 3-4 kniver solgt også. Kommer langt med en liten kniv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cf-lg.jpg

Garmin 60 Cx handlet i backup da jeg sprakk glasset på min i fjor. Dvs jeg kommer til å bruke den nye på fjellet og fjerner landkart på den gamle og kommer til å bruk den i båt til kveitefiske osv med bare sjøkart på. Da det er begrensninger på spor osv på den så er det greit å kunne slippe å være sparsom på spor osv også. Nå kan jeg beholde slepesporene etter kveitefiske mye lengre enn jeg pleide før også ;-) 

700,- på Finn.no

Jeg trenger ikke mer enn denne. God batterikapastitet og jeg kna stort sett håndtere den i blinde da jeg har hatt maken i 10-12 år...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

IMG_2727.thumb.JPG.653915edef731ac1067426c9bdd2be8b.JPG

Da har jeg solgt et par eldre, litt enklere telt med glassfiberstenger. 0E0BB04F-A056-4526-B4DF-45092C994C43.thumb.jpg.a9f8dce645e852e97451cc994efdc005.jpg

Jeg solgte de på finn for 250kr stk. IMG_2461.thumb.JPG.32a2bd9118a80a08a6dc6eee710f1fb2.JPG

Det må bilder til av de oppslått. Uten gode bilder blir det ikke respons.

138DC0BF-45ED-48C4-9D62-E912E13CBA1A.thumb.jpg.b9bf5f66a8ab3c616c2cb40e6314bc47.jpg

Alt for bra til å kaste, de bør kunne brukes mye mere, men her i huset har de bare ligget tørt og mørkt i et skap, siden lettere telt kom i hus. 

Litt artig at konemor ikke kjente igjen det først teltet, men trodde det var et jeg hadde kjøpt for å prøve ref tråden " Veien til det perfekte telt⛺️" . Enda hun må ha ligget i det. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.