Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har du kjøpt eller solgt brukt nå?


nesning

Anbefalte innlegg

  • 5 uker senere...
Annonse

Noen ganger gjør man et kupp...

Kom over en annonse på finn, "fjelltelt til 2 personer selges. Ikke vært i bruk de siste 20 år." Det var alt som sto, og det eneste bildet var av pakkposen snørt igjen, med teltet oppi. Ingen info om merke eller modell. Men jeg mente å kjenne igjen den lange, olivengrønne posen, og ikke minst fargen på snoren som lukker posen. Prisen var særdeles lav, så jeg kjøpte det, og fikk det i dag.
Og mistanken min var riktig - det var et Norrøna Ravneskar versjon 2 (med gult innertelt)! Til og med de originale glassfiberstengene var med, de bytter jeg nok til aluminium etter hvert. I hvert fall hvis jeg skal bære det på ryggen.
Moro å gjøre sånne kupp :D:D

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/11/2019 at 5:16 PM, Bjørn J said:

Noen ganger gjør man et kupp...

Kom over en annonse på finn, "fjelltelt til 2 personer selges. Ikke vært i bruk de siste 20 år." Det var alt som sto, og det eneste bildet var av pakkposen snørt igjen, med teltet oppi. Ingen info om merke eller modell. Men jeg mente å kjenne igjen den lange, olivengrønne posen, og ikke minst fargen på snoren som lukker posen. Prisen var særdeles lav, så jeg kjøpte det, og fikk det i dag.
Og mistanken min var riktig - det var et Norrøna Ravneskar versjon 2 (med gult innertelt)! Til og med de originale glassfiberstengene var med, de bytter jeg nok til aluminium etter hvert. I hvert fall hvis jeg skal bære det på ryggen.
Moro å gjøre sånne kupp :D:D

Ha! Der tok jeg feil, gitt. Etter å ha pakket det helt ut og slått det delvis opp, ser jeg at det ikke er et Ravneskar likevel, men et Norrøna Riingstind. Det ble introdusert i 1974, to år etter Ravneskar. Jeg har aldri sett det før, så det blir moro å få satt det opp skikkelig. Dette har også to innganger og to fortelt, med inngangene på langsidene. To stenger holder det oppe. Tror det er litt mindre og lettere enn Ravneskar, selv om det er for to personer. Moro! :D

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg skulle ikke ha flere telt nå. Med mindre det skulle dukke opp et Kaitum 2gt brukt og rimelig. Så dukket det heller opp et Kaitum 3… Hm, det kan nok gjøre samme nytten tenkte jeg, slo til på et svosj og i dag kom det i posten. :) Heldigvis har jeg også et Helsport- og et Tarptent-telt, så jeg er ikke blitt Hilleberg-samler. Bare teltsamler. 🤣 (Men NÅ skal jeg ikke ha flere telt. Mer sannsynlig selge ett, eller to.)

Endret av Miamaria
  • Liker 1
  • Hehe 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Terka skrev:

@Miamaria, må nesten sitere meg selv her fra en annen tråd på forumet.

Nå må du jo snart begynne å nærme deg min teltbeholdning, og da merkes ikke innkjøp av helt så mye så lenge du holder deg til å kjøpe ett om gangen. 😄

Altså, nå synes jeg du er på grensen til utidig her, dra frem den tråden der, så jeg blir oppmerksom på at jeg nå faktisk har kommet ut av tellinga. 🤣 Jeg har i god tro oppgitt feil tall til turkompisen som var opptatt av at jeg ikke får flere telt enn han. (Jeg har så klart det allerede, og rykket nå ytterligere en ifra.)

Nuvel. Jeg har som nevnt på planen å selge minst ett, forhåpentligvis to. Må bare finne ut hvilke. Jeg synes jo alle er kule.

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Miamaria skrev:

Nuvel. Jeg har som nevnt på planen å selge minst ett, forhåpentligvis to. Må bare finne ut hvilke. Jeg synes jo alle er kule.

Du har min dypeste medfølelse.😅

Den gyldne teltregel N+1 er en god regel som gjør litt godt med noen ganger en liten bismak😇, mens N-1 gjør litt vondt. Litt som å velge bort en god venn. 🤢

Jeg prøver å lage litt grupper. 

  • Superlett sommer+ solo/duo🌞
  • 3 sesongers solo/duo
  • Vinterturer med Pulk. ❄️

Da blir N minimum 5.........🤗

Syns gruppe 1 og gruppe 3 er enkel, mens gruppe 2 er den jeg sliter med. Her blir det mye valg mellom kompromiss🙈

Edit: Jeg har ryddet og solgt flere telt i det siste. Helsport Nordmarka 2, Nordmarka 2 med frontåpning, Mil 1Lt, Bergans Trillemarka 2, Fjällreven Abisko lite 3 og Hilleberg Keron 3 GT. 

Har kommet til det punktet det gjør litt vel vondt. Så må nok teste litt mere før jeg velger vekk nok en venn. 

Endret av Memento mori
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært litt på utkikk etter ett sterkt selvstående som skal overta mitt tidligere solo telt, Nordmarka 2. Svært fornøyd med dette også men lysten for å teste noe nytt samt fordelene med selvstående har vært fristende lenge.

Valget falt på Hilleberg soulo🙂 vekten ser jeg havner på det samme som Nordmarka teltet, men i gjengjeld har jeg ett telt som er klart for det meste. Mister litt bredde i innerteltet men det gjør ingenting da den ekstra høyden teller mye mer. Ofte ett pes å må gjøre alt liggende, spesielt omskifting.

Også mitt første Hilleberg telt, kan ikke noe annet enn å like løsningene med oppsett men syns kanskje de øverste klippene var vel tunge å hekte på. Dette er kanskje helt vanlig? Noe jeg ser for meg som ett svakt pungt må være der dukene møtes i toppen, ser det strekkes godt i duken/skjøten der når jeg klipser det opp. 

Kunne bare ønsket jeg fikk meg en tur nå for å teste litt men reiser straks for fire nye uker på jobb, får bare være litt stuepynt inntil videre. 84A71564-F02C-439C-B8C7-9A8129BA7001.thumb.jpeg.219db7f18f866b2f949de16c6effcad7.jpeg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har plukket opp en jerven hunter på finn. Har vært litt usikker på om dette er noe som vil brukes aktivt eller bli liggende hjemme, men til prisen jeg betalte kan jeg bare selge den videre ved behov. Duken har så langt vært med på en dagstur og en overnattingstur, og jeg er kjempefornøyd. Varm og deilig og verdt å bære på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg solgte faktisk den reparerte Downmat'n min nettopp. Eller kanskje rettere makebyttet i et par padlemuffer som er helt nye. Veldig flink synes jeg, det er en stund siden jeg har kjøpt nytt med tanke om å selge det gamle brukt og faktisk gjort det. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Dukket opp på st hanshaugen i går for å kjøpe en Arcteryx Alpha SV-bukse. Ikke de beste bildene på finn, men fin pris, tilstand, riktig størrelse.

Det viste seg seg at han solgte en Theta bukse. Mangler drop-seat, men jeg har aldri savnet det. Endte opp med å prute og kjøpe :) 

Tror at dette blir en fin anskaffelse. Jeg har brukt Norrøna Falketind-bukse i mellomtiden, men den er ikke heavy duty nok syns jeg.

Så denne erstatter Trollveggen jeg solgte i fjor. Tror det er oppgraderinger på alle punkt utenom lårlomme. Solgte tom. for 500 mer enn det jeg kjøpte for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Rydder litt for tiden. Tre årer til én packraft er litt mye. En ble solgt til en kollega. Pris: 1 flaske vin.

Et golfsett fra 2005 gikk til en gammel kompis, det er minst 10 år siden jeg spilte golf -  tok litt tid å innse at talent var fraværende... Pris: 1 flaske vin.

Da tar jeg en skål for brukthandel, sjennialt :D 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Salewa Litetrek II Pro og Exped Orion II Extreme telt har skifta eier de siste dagene.

Og nå kommer det litt uventa et Hilleberg Soulo på besøk. Litt spent på om jeg overlever natta i noe slikt uten å få besøk av Klaus. 🙈😄 Om det funker så må jeg revurdere pågående teltfunderinger litt.

Dog fortsatt på N-1 inklusiv Soulo, og har to telt til ute på finn.no.

Endret av Terka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Terka said:

Og nå kommer det litt uventa et Hilleberg Soulo på besøk. Litt spent på om jeg overlever natta i noe slikt uten å få besøk av Klaus. 🙈😄 Om det funker så må jeg revurdere pågående teltfunderinger litt. 

Soulo er et topp telt, som tåler alt av vær, men ikke mitt foretrukne telt for å ligge værfast med hund 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tubbs skrev:

Lykke til @Terka :D
Vi er her for deg !

Jeg krøp inn i Soulo på villmarksmassa, men Klaus fulgte meg med argusøyne hele tiden. Til slutt risten han på hodet og kastet meg ut 😮

Litt synd for teltet ser virkelig bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppshøyde har nok mye å si. Jeg er 173 og eser ikke ut i forskalingen. Da kan jeg sitte oppreist i inngangen på soulo og jeg har plass til litt klær i fotenden og annet småtteri i hodeenden. Teltet holder til meg og liten hund, og jeg bruker det vinterstid med Isbjørnsovepose. Men et romslig telt er det ikke... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.