Gå til innhold
  • Bli medlem

Slakkline og hengekøye


Lurifax

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg ei slakkline, mest for moro skyld til meg og ungene. Kom da på at det kan være greit å ha ei slakkline som da også kan brukes med hengekøye ved behov (Ticket to the moon).

Er det noe spesielt man bør tenke på da i såfall? Har null erfaring med slakkline, men er House of Hygges 10 meters line med jekk jeg sånn halvveis har sett meg ut (muligens litt kort i hengekøye-øyemed(?)).

Og hvordan fester man best ei hengekøye i slakkline?

Edit: Link til nevnte slakkline: https://houseofhygge.no/display.aspx?menuid=6&prodid=3978&isUrlRewritten=true&mobil=ja

Endret av Lurifax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med feste ei hengekøye i slakkline? På en TTTM hengekøye er det slike små metallkroker på enden som enkelt festet si tau, løkker osv. Det finnes "grunnregler" for hvordan du skal henge en køye opp i forhold til vinkel, høyde osv... men her er også alt relativt. Selv har jeg tau som jeg har lagt dobbelt, også knyttet noen knuter i som jeg henger opp køyen etter. Skal ta noen bilder til deg. 

Men å feste en løye i den linen kan enkelt løses med et par prusikk knuter om du har tenkt å bruke linen som "ridget line" 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.