Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til leirplass- område?


Isrid

Anbefalte innlegg

Jeg søker tips til område det er fint å campe i med barn og hund sommerstid. Meg + niåringer+ hund+ venner. I fjor lå vi 5 dager i Jotunheimen (ikke langt fra Tyin). Det var veldig bra. Vi tok dagsturer fra teltplassen. Har tenkt å gjenta suksessen i år, men gjerne i et område noe nærmere Oslo/Akershus. Er det noen som har tips de ønsker å dele? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS. Ser du har fått noen bra forslag. Kan nevne et par andre med kort kjøretid, hvis det er fjellområder du søker. Haglebu seter (Fagerfjell), via riksveg 7, opp Hallingdal, til Børtnes på Bromma, der tar en av mot Haglebu. Mener det er flere steder en kan parkere både før og etter Haglebu Fjellstue, trolig også på fjellstuas parkerings plass. Jeg har stått der flere ganger og i området.

Området Tempelseter Fjellstue, via Sigdal/Eggedal. Mye område på Norefjell også, selv om det er en del hytter rundt fjellstua, så en må nok regene med noe lengere gåtur, før en slår leir. Er mulig å kjøre over Norefjell, fra Noresund også, men annbefaler likevel veien Drammen/Sigdal/Eggedal. Ellers er det jo mange områder, litt lenger opp i Hallingdal og Valdres.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vikerfjell ligger noen mil nord for Hønefoss, fint turområde med variert terreng. Fra parkering fra enten Ringebu eller Tossevik kan en gå fra lavereliggende "blandingsskog" og opp til ordentlig fjellfølelse på noen timer. Fantastisk utsikt utover Vassfaret fra Urdevassfjell, med barn vil jeg tro opp til Urdevassfjell fra parkeringa er en drøy dagstur, men kan fint deles opp med telting, masse tjern og bekker innover. V

Om det er like interessant med skogen som fjellet er det jo plenty steder med utgangspunkt Oslo/Akershus, du har jo Nordmarka med inngang fra Oslo, Nittedal, Ringerike, Hadeland og Romerike. Ringkollen på Ringerike siden er også fint, men der vil starten på en fottur preges av mye hytter og endel folk.

Hurum har blitt nevnt, Finnskogen er jo stor og vill og lett tilgjengelig om en har bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.