Gå til innhold
  • Bli medlem

(Nesten) vanntett arctic bedding


esw

Anbefalte innlegg

Annonse

Kjøpte 2 meter stoff (1,50m bredde) og brettet om alle kanter 5cm, slik at målene ble ca 1,90m x 65cm x 10cm. Enkelt mønster, kun litt «origami» i hjørnene.

Endret av esw
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Har ikke fått brukt den tilstrekkelig for å konkludere om eventuelle endringer. Tanken var å gjøre den mest mulig vanntett, derav ingen lommer. Kan altid legge til lommer senere om jeg skulle savne dem. Mener glidelås er YKK nr 5.

Endret av esw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør mange fine prosjekter, mye å lære for oss nybegynnere. 

Hva er din erfaring med leveringstid fra extremtextil til Norge? Og, har du erfaring med det samme fra ripstopbytheroll feks? 

Avsto fra å bestille fra ripstopbytheroll idag pga de har mye dyrere frakt - og jeg prøver å bestille pakker under 350,- 

Men liker utvalget dems bedre, og må nok til slutt bestille noe greier derfra og. Så langt jeg kunne se hadde de mye bedre utvalg av stoff til hengekøyer feks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Leinad skrev:

Du gjør mange fine prosjekter, mye å lære for oss nybegynnere. 

Hva er din erfaring med leveringstid fra extremtextil til Norge? Og, har du erfaring med det samme fra ripstopbytheroll feks? 

Avsto fra å bestille fra ripstopbytheroll idag pga de har mye dyrere frakt - og jeg prøver å bestille pakker under 350,- 

Men liker utvalget dems bedre, og må nok til slutt bestille noe greier derfra og. Så langt jeg kunne se hadde de mye bedre utvalg av stoff til hengekøyer feks. 

Er nettopp i gang med et nytt prosjekt der jeg bruker X-pac stoff fra Ripstopontheroll. Med frakt, moms og fortolling ble ikke dette veldig billing, men fint blir det. Tok ca 2 uker før jeg hadde det i hus.

Bestillinger fra Extremtextil får jeg som regel levert hos min far i Nederland, for å slippe fortolling. Dit leveres bestillinger på 3-7 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, esw skrev:

Er nettopp i gang med et nytt prosjekt der jeg bruker X-pac stoff fra Ripstopontheroll. Med frakt, moms og fortolling ble ikke dette veldig billing, men fint blir det. Tok ca 2 uker før jeg hadde det i hus.

Bestillinger fra Extremtextil får jeg som regel levert hos min far i Nederland, for å slippe fortolling. Dit leveres bestillinger på 3-7 dager.

Så bildene på instagram. Så ut som et spennende stoff til sekk/bagprosjekter. Men som du sier, ikke billig. 

Fikk mail om at første pakke ble sendt fra tyskland idag, så det skal nok gå rimelig kjapt til det kommer hit. Kanskje allerede neste uke. Regner med pakke nr to blir sendt imorgen, men det viktigste ligger i første pakken så det er ikke så travelt. 

Blir ikke like fete prosjekter her i huset, men satser ihvertfall på å få sammen noen pakksekker og en hengekøye - så får vi se hva det blir til. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg skulle lage en sådan bedding meg selv og så posten din. Jeg bruker et underlag som er 63-64 cm bredt. Tror du det vil passe inn i en bedding som din? Jeg vil gjerne unngå å sy flere deler sammen om muligt men er litt skeptisk til størrelsen.

Endret av mgj
Rar formatering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 31.1.2019 den 20.33, mgj skrev:

Jeg skulle lage en sådan bedding meg selv og så posten din. Jeg bruker et underlag som er 63-64 cm bredt. Tror du det vil passe inn i en bedding som din? Jeg vil gjerne unngå å sy flere deler sammen om muligt men er litt skeptisk til størrelsen.

Min utfave er 65 cm bredt. Du kan lage den ca 5cm bredere hvis du bruker en separat stripe med stoff for sidene der glidelåden er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal den være vanntett? Er ikke litt av poenget at kondens/fuktighet skal sublimere på dagtid slik at soveposen er tørrere når en legger seg enn da en stod opp? Vil i så fall tro at denne prosessen går raskere hvis beddingen puster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2019 den 22.22, jjrckd skrev:

Hvorfor skal den være vanntett? Er ikke litt av poenget at kondens/fuktighet skal sublimere på dagtid slik at soveposen er tørrere når en legger seg enn da en stod opp? Vil i så fall tro at denne prosessen går raskere hvis beddingen puster.

Tanken er at jeg slipper å pakke ned alt når det kommer litt regn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 4 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.